понедељак 21. август 2017.

Get Adobe Flash player

Архива 2007-2008

Прва електронска регистрација у Србији - 12. мај 2011.


ПРЕДУЗЕТНИЦИМА У АПР ОД ДАНАС ДОСТУПНО ПОДНОШЕЊЕ РЕГИСТРАЦИОНЕ ПРИЈАВЕ ЕЛЕКТРОНСКИМ ПУТЕМ!

Агенција за привредне регистре (АПР) од данас омогућава физичким лицима, заинтересованим за оснивање предузетничких радњи, да своју пријаву за регистрацију пошаљу електронским путем. Овакав вид регистрације омогућава предузетнику да Агенцију посети само једном када дође по оригинално решење о регистрацији. Том приликом потребно је да предузетник поднесе потписан примерак електронске потврде, документацију прописану законом и доказ о плаћеној накнади за регистрацију. Тражена документација, као и решења из АПР, могу се доставити и путем поште, чиме се у потпуности може избећи лични долазак у Агенцију.

За коришћење ове услуге неопходно је прво извршити регистрацију корисничког налога на сајту Агенције.

После успешно извршене регистрације корисничког налога, корисник је у могућности да се пријави на систем и поднесе пријаву за регистрацију предузетничке радње.

Након поднете електронске пријаве, корисник добија потврду о примљеној регистрационој пријави на своју електронску адресу.  Ову потврду, потписану од стране њеног подносиоца, заједно са осталом оригиналном документацијом и доказом о плаћеној накнади, предузетник треба да поднесе лично у АПР, приликом преузимања оригиналног решења о регистрацији.

Предузетник може извршити електронску пријаву регистрације своје радње отварањем одељка Електронска пријава (на насловној страни овог веб портала).

 
Радно време АПР током Новогодишњих и Божићних празника - 30. децембар 2008.


У складу са Законом о државним и другим празницима у Републици Србији празнује се Нова година и први дан Божића, тако да Агенција за привредне регистре неће радити 1. и 2. јануара и 7. јануара 2009. године.

У среду, 31. децембра 2008. године рад са странкама ће се обављати као и сваког радног дана од 10-15 часова.

 
Обавештење о брисању предузетничких радњи - 12. децембар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава власнике који желе да своје предузетничке радње бришу из Регистра предузетника, закључно до 31.12.2008. године, да своје регистрационе пријаве брисања морају поднети најкасније до 26.12.2008. године у седишту или једној од 13 организационих јединица АПР.

Регистрациону пријаву брисања предузетничке радње корисници могу преузети  у кућици Предузетници-Обрасци, а све потребне информације о брисању радње могу пронаћи у одељку Упутства-Брисање предузетника из Регистра.

 
АПР на Међународном сајму предузетништва Бизнис база 2008 - 27. новембар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) учествоваће на Међународном сајму предузетништва „Бизнис база 2008“, који се под слоганом „Корак ка успеху“, одржава од 27. до 29. новембра 2008. године на Београдском сајму.

На сајму предузетништва, који представља место за успостављање контаката између малих, средњих предузећа и предузетника са институцијама чије су активности усмерене на развој предузетништва, АПР учествује са циљем да информише јавност о начину регистрације радњи и предузећа. Будући власници фирми, који конкуришу за кредите ради набавке опреме и производних машина, могу се упознати и са предностима уписа заложног права на покретним стварима и правима у Регистру залоге, чијим се уписом обезбеђују средства за намирење “start up“ кредита .

Директор Агенције за привредне регистре Звонко Обрадовић ће 28. новембра у 13:30 часова, у оквиру пратећег програма сајма, одржати презентацију под називом „Електронска регистрација и једношалтерски систем“. Наиме, са почетком сертификације електронских потписа, АПР ће коначно моћи да започне са пуном имплементацијом електронске регистрације. Такође, директор Звонко Обрадовић упознаће јавност и са корацима које ће у наредном периоду предузети Агенција, како би се регистрација привредних субјеката од идуће године спроводила на једном шалтеру - у АПР.

 
Посећеност Интернет презентације АПР за протеклих 10 месеци - 21. новембар 2008.


Насловну страну Интернет презентације Агенције за привредне регистре (АПР) у протеклих десет месеци ове године посетило је 3,5 милиона корисника. Највећи број посета, чак 2.667.000, забележено је на страни са претрагама јавних података из Регистра привредних субјеката, Регистра финансијског лизинга и залоге, док је са сајта АПР преузето и штампано 222.300 бесплатних образаца са регистрационим пријавама.

Анализа о посећености Интернет стране АПР показује да су корисници, као и до сада, највише посећивали претраге података у оквиру Регистра привредних субјеката. На основу ове анализе установљено је да је претрагу података о регистрованим привредним друштвима користило 1,9 милиона посетилаца, док је претрага предузетника извршена у 767.000 случајева.

Осим тога, корисници са сајта најчешће преузимају и бесплатне регистрационе пријаве у PDF формату. Тако је од 1. јануара до 31. октобра преузето укупно 222.300 бесплатних регистрационих пријава, и то: 149. 000 образаца за регистрацију привредних друштава и 73.300 образаца за предузетнике. Агенција и даље препоручује својим корисницима да путем Интернет стране преузимају и штампају обрасце за регистрацију, јер је овај начин преузимања формулара најефикаснији и изискује најмање трошкове за привредне субјекте. Регистрациони обрасци могу се добити и у седишту Агенције (Трг Николе Пашића бр. 5), као и у свих 13 организационих јединица АПР.

Од почетка године, највећа посећеност Интернет стране АПР забележена је у октобру, када је насловна страна имала 422.500 посета, док је одељак „Претраге података“  посетила 341.000 корисника. Такође, извршено је и 234.000 претрага података о привредним друштвима и 107. 000 претрага о предузетницима, регистрованим у електронској евиденцији Регистра привредних субјеката.

 
Учешће АПР на Сајму КАРИЈЕРА '08 - 10. новембар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) учествоваће 12. и 13. новембра на Сајму КАРИЈЕРА '08 у БЕОЕКСПО центру на Новом Београду. АПР је суорганизатор сајма, заједно са Агенцијом за развој малих и средњих предузећа и предузетништва и Националном службом за запошљавање. Генерални покровитељ сајма је Министарство економије и регионалног развоја.

Звонко Обрадовић, директор АПР, присуствоваће отварању сајма у среду 12. новембра у 11 часова.

АПР ће на сајму пружити све потребне информације о процесу регистрације нових радњи и предузећа, али и информације о упису заложног права над покретним стварима и правима и евидентирању уговора о лизингу.

Сајам КАРИЈЕРА '08 је прилика да се свршени средњошколци, студенти, али и они  који су већ запослени, а траже бољи посао, сусретну са 60 послодаваца из Србије и региона.

 
Добијање овереног извода у организационим јединицама АПР - 7. новембар 2008.


Захваљујући новом софтверском решењу за организационе јединице, Агенција за привредне регистре (АПР) је омогућила својим корисницима добијање овереног извода из Регистра привредних субјеката у свакој од 13 организационих јединица (списак организационих јединица се налази у одељку Контакти). Уз попуњени захтев за извод и уплаћену одговарајућу накнаду, извод се у организационим јединицама АПР може добити на лицу места, и то се односи и на предузетнике и на привредна друштва.
 

 
Представљени резултати NALEDOVE акције „Из лавиринта“ - 30. октобар 2008.


На завршној конференцији акције „Из лавиринта“, одржаној у уторак 28. октобра, у Медија центру, представљени су резултати кампање NALED-а (Национална алијанса за локални економски развој), медијске куће Б 92 и USAID-а, чији је циљ био да се установе административни проблеми који највише оптерећују мала и средња предузећа.

На конференцији су учествовали Предраг Михајловић, потпредседник Комерцијалне Банке и председник УО NALED-а, Мајкл Харви, директор USAID-а у Србији, Душан Васиљевић, испред USAID-овог Програма за економски развој општина, Игор Бркановић, помоћник министра за економију и регионални развој, Звонко Обрадовић, директор Агенције за привредне регистре (АПР), Ана Трбовић, представник USAID-овог Пројекта за развој конкурентности Србије, Дејан Стојановић, директор Пореске управе Србије и Томислав Шуњка, члан УО NALED-а.

Од 245 пристиглих предлога, на конференцији су награђени представници оних малих и средњих предузећа који су дали најбоље предлоге. Првопласирани су предлози Марије Орешки која је указала на проблеме у добијању ПИБ, сложену процедуру пријаве запослених на обавезно осигурање. Предложена су решења у складу с препорукама Светске банке. Друга награда додељена је Слободану Максимовићу који је указао на процедуре везане за издавање грађевинских дозвола, док је трећенаграђени Зоран Симић указао на проблеме непостојања јединственог програма за обраду рачуноводствених података, подношење ПДВ пријава, као и пријава на фондове обавезног осигурања.

Игор Бркановић, помоћник министра економије, рекао је да ово министарство спроводи законодавне и друге активности у правцу смањења административних баријера за отпочињање пословања, јер је главна примедба менаџера и власника предузећа усмерена на то да држава не треба да смета у њиховом пословању.

Звонко Обрадовић, директор АПР, истакао је важност овог пројекта који на најбољи начин детектује оне проблеме са којима се домаћа привреда најчешће суочава. Он је најавио да ће, по владином усвајању једношалтерског сустема регистрације, у АПР бити успостављен јединствени шалтер за регистрацију предузећа, који треба да смањи шетање грађана од шалтера до шалтера и уведе електронску комуникацију између државних институција које учествују у процедурама за оснивање привредних субјеката.

 
АПР на конференцији о E-влади - 21. октобар 2008.


Миладин Маглов, Регистратор Регистра привредних субјеката учествовао је на конференцији под називом “E Government” у Србији - могућности практичне примене информационих технологија у државној управи и локалној самоуправи, која је одржана 20. октобра у београдском хотелу Хајат, у организацији Conference центра дневног листа “Данас”.

У презентацији под називом “Електронском регистрацијом до јефтиније и ефикасније државе,” Миладин Маглов представио је практична искуства Агенције за привредне регистре у успостављању Регистра привредних субјеката као јединствене електронске, централизоване базе података о регистрованим предузећима и предузетничким радњама у Републици Србији. 

Он је, такође, најавио скору имплементацију једношалтерског система регистрације, што ће за грађане значити предају докумената за регистрацију фирме на једном шалтеру - у АПР, која ће електронским путем разменити податке са осталим државним органима и институцијама, релевантним за отпочињање пословања. Додатно смањење броја процедура и формулара донеће уштеде не само компанијама већ и државној управи, а биће побољшана и комуникација између различитих државних институција. 

Регистратор Регистра привредних субјеката нагласио је да је за пуну примену електронске регистрације неопдходно што пре имплементирати електронски потпис. За сада, АПР је омогућио предузетницима да попуњене пријаве шаљу у АПР електронским путем.

На конференцији посвећеној Е-влади, осим АПР, учесвовали су и представници Министарства за телекомуникације и информационо друштво, Министарства здравља, Министарства за државну управу и локалну самоуправу, Управе за јавне набавке,  USAID Србија, локалне власти Инђије и Ниша, као и представници ORACLE Србија, SAP Србија и Com Trade Group.

 
Објављена публикација БИЗНИС ТОП 2007 - 17. октобар 2008.


Часопис ''Бизнис и финансије'' је 16. октобра у Танјуговом прес центру организовао конференцију за штампу поводом објављивања публикације и ЦД ''БИЗНИС ТОП 2007''.

У публикацији ''БИЗНИС ТОП'' су представљени резултати пословања највећих предузећа у Србији, рангирана по различитим критеријумима а на основу финансијских извештаја предузећа за 2007. годину које је обрадила Агенција за привредне регистре.

Своје мишљење о подацима изнетим у публикацији и тренутној финансијској ситуацији у свету и код нас, изнели су директор Агенције за привредне регистре Звонко Обрадовић, председник ревизорске куће Deloitte Драган Ђуричин, аналитичар Синтеза брокер Ненад Грујаничић и саветник за маркетинг и истраживање SIEPA Драган Пејчић.

Директор Звонко Обрадовић је истакао да је током претходне три године АПР стекла значајно искуство у обради финансијских извештаја и притом уочила бројне неправилности у сачињавању ових извештаја. Најчешћи разлози за примећене неправилности су недовољна едукованост и информисаност књиговођа, ручно попуњавање образаца, недостатак системске контроле квалитета ревизорске професије и неадекватан однос државе према финансијском извештавању.

Агенција за привредне регистре је након одржане III XBRL конференције ECRF јануара ове године у Београду, покренула ''Иницијативу XBRL за Србију'' ради успостављања националног тела за увођење ХBRL међународног стандарда за финансијско и пословно извештавање и израду националних таксономија. Увођењем XBRL стандарда омогућило би се електронско достављање финансијских извештаја, размена података са другим земљама, смањила могућност грешке, повећала транспарентност пословања и поузданост финансијских извештаја.

 
Истиче рок за подношење усвојених консолидованих финансијских извештаја - 9. октобар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) подсећа привредне субјекте који имају законску обавезу да сачине годишње финансијске извештаје са мишљењем ревизора да 31. октобра истиче законски рок за подношење усвојених консолидованих финансијских извештаја.

Агенција за привредне регистре не наплаћује регистрацију усвојених консолидованих финансијских извештаја.

Такође, подсећамо привредне субјекте који на основу Закона о рачуноводству и ревизији имају обавезу да обелодане своје финансијске извештаје да могу објавити податке о свом финансијском пословању на нашој Интернет страни. Агенција ову услугу пружа бесплатно за привредне субјекте.

Детаљније информације о предаји усвојених консолидованих финансијских извештаја могу се пронаћи у одељку Привредна друштва - Усвојени финансијски извештаји.

 
Позив обвезницима ревизије да обелодане своје финансијске извештаје на www.apr.gov.rs - 17. септембар 2008.


Овим путем подсећамо сва заинтересована лица да своје финансијске извештаје могу БЕСПЛАТНО обелоданити на Интернет страни Агенције за привредне регистре. Детаљније информације можете пронаћи у одељку Финансијски извештаји-Обелодањивање финансијских извештаја, или нам се можете обратити путем електронске поште на izvestaji@apr.gov.rs.

 
АПР извршила регистрацију новог домена - 2. септембар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) je извршила регистрацију новог домена и од среде, 3. септембра 2008. године, Интернет презентација АПР се налази на адреси www.apr.gov.rs .

Обавештавамо све кориснике да се на старој Интернет адреси www.apr.sr.gov.yu налази кратко обавештење о директном преусмеравању на адресу са новим доменом. Електронске адресе запослених у Агенцији претрпеле су промене само у наставку, па ће тако уместо досадашњег @apr.sr.gov.yu стајати @apr.gov.rs.

 
Трогодишњица рада Регистра залоге у Агенцији за привредне регистре - 15. август 2008.


За три године постојања, у Регистру залоге је до данас уписано 30.000 активних заложних права на покретним стварима и правима. Од почетка ове године примљено је укупно 11.863 захтева за упис залога.

Регистар залоге је јединствена електронска база података о уговорима о заложним правима на покретним стварима и правима, законским (насталим у пореском поступку) и судским залогама (насталим у извршном поступку). Регистар је почео са радом 15. августа 2005. године. Пре успостављања регистра, у Србији није постојала никаква евиденција о овом специфичном виду обезбеђења средстава за одобравање кредита. До пре 3 године залога је била мало позната како у домаћој јавности, тако и међу привредним субјектима.

У прва 4,5 месеца од почетка рада регистра било је примљено 4.783 захтева за упис залога, а Агенција за привредне регистре прво је уписивала „старе“ залоге, како би се обезбедила законска заштита права приоритета поверилаца у случају намирења дуга. У току 2006. године је евидентирано 9.135 залога, а током 2007. године примљено је 14. 332 захтева.

Број регистрованих залога у 2007. години повећан је за 56, 89% у односу на 2006. годину, док је у првих 7,5 месеци ове године порастао број залога за 47, 28%, у поређењу са истим периодом прошле године. Уколико се овај тренд настави, до краја године може се очекивати да ће број уписаних залога премашити проценат раста из претходне године.

Уписаним заложним правима обезбеђена су потраживања у износу од 180 милијарди динара, 12 милијарди EUR, 420 милиона швајцарских франака, 1,5 милиона данских круна и 440 милиона америчких долара.

У погледу структуре заложних поверилаца, као најчешћи корисници оваквог начина обезбеђивања потраживања јављају се банке (преко 57%), следе привредни субјекти, Фонд за развој Републике Србије и удружења (21%), као и Пореска управа, одн. Република Србија у чију корист се уписује заложно право за обезбеђење пореског дуга (20%).

У највећем броју случајева предмет заложног права су машине и опрема, путничка и теретна возила, имовинска права (удели, потраживања и сл.). Предмет заложног права су и права интелектуалне својине (жигови и др.), који се у овај Регистар уписују до доношења посебних прописа којима се ближе уређује упис заложног права у регистрима интелектуалне својине.

Да подсетимо, конституисањем заложног права залогодавац не губи своје право над предметом залоге (остварује приходе употребом предмета над којим се успоставља залога, има могућност да пренесе власништво, изда предмет залоге у закуп или уступи на употребу другим лицима), док заложни поверилац уписом у јавни регистар обезбеђује своје право првенства у намирењу дуга. Постојањем електронског регистра, чији су подаци доступни јавности, повећава се правна сигурност за пословање, поједностављује начин за добијање кредита, а Србија обезбеђује већу правну сигурност за грађане и привреду.

 
Саопштење о посећености сајта Агенције за првих 6 месеци - 25. јул 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) је у протеклих шест месеци забележила 2.239.393 посета на својој Интернет презентацији www.apr.sr.gov.yu .

Корисници сајта најчешће су користили претраге података, па је тако забележено чак 1.196.598 претрага података о привредним друштвима и 472.180 претрага регистрованих података о предузетницима, евидентираним у јединственој електронској бази података Регистра привредних субјеката.

Претрагу података о регистрованим уговорима о финансијском лизингу извршило је 30.375 корисника, док су податке о регистрованим залогама на покретним стварима и правима потражила 36. 489 корисника.

После насловне стране и претрага података, најпосећенији су били и одељци са питањима и одговорима, у вези са процедурама регистрације предузећа и радњи, као и рада Регистра привредних субјеката, у оквиру кога се евидентирају привредна друштва и предузетници. На овим страницама забележено је 61.856 посета у одељку са информацијама о предузетницима и 31.771 посета у одељку са информацијама о привредним друштвима.

Велику посећеност бележи и одељак посвећен финансијским извештајима (34.426 посета), затим одељак са Законима, уредбама и правилницима (31 977 посета) и одељак са информацијама о електронским подацима (29.485 посета), које Агенција испоручује, под одређеним условима, заинтересованим корисницима.

Из месеца у месец, Агенција бележи све већу посећеност свог сајта. То представља подстицај за даље унапређење и модернизацију Интернет презентације www.apr.sr.gov.yu, својеврсни сервис за све привредне субјекте, банке, медије и остале заинтересоване кориснике, који се поуздају у истинитост ових јавно доступних података из електронских регистара Агенције за привредне регистре.

 
Статистички подаци из Регистра финансијског лизинга за првих шест месеци - 18. јул 2008.


Вредност уговора о финансијском лизингу у Србији износи више од 2,6 милијарди ЕУР. У првих шест месеци ове године склопљено је 6.345 нових лизинг уговора, што је 30% мање него у истом периоду прошле године. У другом кварталу ове године приметан је пораст у броју лизинг уговора, рекла је новинској агенцији «Бета» регистраторка у Регистру финансијског лизинга Тања Вукотић - Маринковић.

Вукотић-Маринковић је навела да се и даље лизинг највише користи за набавку аутомобила, иако се број тих уговора у укупном збиру за првих шест месеци смањио на 40%, док је у исто време лане чинио 55,4% уговора о лизингу.

Куповина апарата за домаћинство на лизинг опала је у првој половини године. До смањења броја уговора за набавку кућних апарата дошло је после одлуке Народне банке Србије да лимитира минимални износ лизинг уговора на 2 хиљаде еура, рекла је регистраторка у Регистру финансијског лизинга.

Према њеним речима, лизинг уговори за набавку кућних апарата чине 18,2 процента од укупног броја «живих» уговора, регистрованих у Регистру финансијског лизинга.

АПР добија да региструје уговоре о финансијском лизингу од 17 лизинг кућа. Највећи број регистрованих уговора имају Hypo-Alpe-Adria leasing, Raiffeisen leasing и VB leasing.

До 30. јуна било је активно 63.148 уговора о финансијском лизингу.

 
Одељак „Примена закона у пракси“ Регистра заложног права допуњен новим примерима - 11. јул 2008.


У одељку „Примена закона у пракси“, који се односи на рад Регистра заложног права на покретним стварима и правима, пронађите одговоре на питање да ли уговор о закупу, закључен између закупца и закуподавца, где је залогодавац треће лице, мора бити потписан и од стране залогодавца.

Скратите себи „муке“ и проверите на страницама наше Интернет презентације да ли ортачка радња може бити регистрована као залогодавац, да ли се пловни објекат, као предмет залоге, може уписати у Регистар заложног права који се води у Агенцији за привредне регистре, или је за то надлежан други регистар итд.

Уписом залоге у Регистар заложног права на покретним стварима и правима обезбеђујете себи могућност да лакше дођете до финансијских средстава за пословање Ваше фирме.

У одељку „Претрага података“ можете проверити и јавно доступне податке о заложним правима на покретним стварима и правима.

 
Нови говорни аутомат у инфо центру АПР - 2. јул 2008.


Агенција за привредне регистре је увела нову услугу - говорни аутомат у Информативном центру Агенције.

Позивом на телефон 011/20 23 350 могу се добити најважније информацијe о раду Агенције и појединачних регистара који се воде у АПР, као и информације о процедурама које је неопходно спровести приликом регистрације у Агенцији. За разговор са оператерима потребно је, након укључења говорног аутомата укуцати 0.

На број говорног аутомата могу се оставити и гласовне поруке са постављеним питањима. Корисници треба да оставе своје контакт телефоне или е - мејл адресе, а оператери инфо центра АПР одговориће на постављена питања у року од 24 сата.

 
АПР успешно организовала Годишњу ECRF конференцију - 23. јун 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) успешно је организовала овогодишњу, 11. по реду, конференцију Форума европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum-ECRF). Конференцији је присуствовало 130 учесника из 35 земaља - представници готово свих европских земаља, Малезије, Јужне Африке, Канаде и Америке.

Представници OECD Investment Compact за Југоисточну Европу презентовали су Извештај о имплементацији Европске Повеље о малим и средњим предузећима на Западном Балкану, док су представници Светске банке и IFC (International Finance Corporation) представили “Doing Business” методологију за анализирање ефеката спровођења процедура за регистрацију привредних субјеката.

Једна од главних тема дводневне конференције била је сесија о спречавању прања новца на којој су своја искуства изнели Mr. Nicholas Troy-Anti-Money Laundering Unit Jersey Financial Services Commission, Mr. Anton Bartolo-Registrar of Companies Malta Financial Services Authority, Mr. Paul Reynolds-Head of Corporate Affairs UK Companies House и Ms. Tatjana Djurasinovic-Head of International and National Cooperation Department Administration for the Prevention of Money Laundering Ministry of Finance, Republic of Serbia. Део Форума био је посвећен представљању појединачних искустава националних регистара, као што је имплементација једношалтерског система регистрације путем Интернета у Естонији (On line one stop shop). На конференцији у београдском хотелу Хајат представљено је истраживање Шведског регистра о тренутним достигнућима у области регистрације привредних субјеката, којим је обухваћено више од 50 европских и ваневропских земаља.

Агенција за привредне регистре Републике Србије је на београдској конференцији предала Луксембургу председавање Форумом европских привредних регистара.

 
Позив медијима поводом 11. Годишње конференције форума европских привредних регистара - 18. јун 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР), организатор и домаћин 11. Годишњe конференцијe Форума европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum – ECRF), позива вас да присуствујете овом великом међународном скупу. Дводневна конференција одржаће се у Кристалној дворани хотела Хајат. Почетак је заказан за четвртак 19. јуна, у 9 сати.
 
Најважнији годишњи скуп Форума европских привредних регистара отвориће Звонко Обрадовић, директор Агенције за привредне регистре и председник Управног одбора ЕЦРФ за 2007/2008. годину и Лука Андрић, државни секретар за економију и приватизацију Министарства економије и регионалног развоја.

На дводневној конференцији учествоваће представници привредних регистара из 33 европске земље, Азије, Африке и Америке, као и представници World Bank –IFC, OECD i EBR. Првог дана конференције биће представљено истраживање Шведског регистра о тренутним достигнућима у области регистрације привредних субјеката, којим је обухваћено више од 50 европских и ваневропских земаља, док је поподневна сесија посвећена теми - спречавање прања новца.

Због ограниченог броја места, која су предвиђена за представнике медија, молим вас да у току данашњег дана, најкасније до 16 сати, пошаљете акредитације на телефон 333 1 424.

Такође, напомињемо да ће се конференција одвијати на енглеском језику. Представницима медија ће у току преподневног дела конференције бити на располагању преводилац за појединачне интервјуе и разговоре са страним учесницима конференције.

 
Запослени Агенције за привредне регистре дали крв - 17. јун 2008.


Директор Агенције за привредне регистре Звонко Обрадовић и 50 запослених у понедељак 16. јуна, добровољно су дали крв у мобилном трансфузиолошком аутобусу на Тргу Републике.

Агенција за привредне регистре укључила се у акцију добровољног давања крви, коју и ове године заједнички организују Институт за трансфузију крви Србије и медијска кућа Б 92.

„Част нам је да се и Агенција за привредне регистре прикључује друштву хуманих институција. Лако је бити племенит и то је најмање што се може учинити за друге људе који се могу наћи у тешким животним ситуацијама у којима оваква врста помоћи може да одлучи о нечијем животу''.

Директор Обрадовић је још једном потврдио да ће АПР акцију добровољног давања крви поновити и крајем лета.

 
Учешће АПР у акцији добровољног давања крви - 13. јун 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) подржаће акцију добровољног давања крви, коју су и ове године наставили да спроводе Институт за трансфузију крви Србије и Телевизија Б92.

Директор Звонко Обрадовић и запослени из Агенције за привредне регистре ће у понедељак 16. јуна, у периоду од 12 до 18 часова, добровољно дати крв у аутобусу Института за трансфузију крви на Тргу Републике.

Како је током летњих месеци несташица крви највећа, Агенција ће акцију добровољног давања крви поновити крајем лета.

 
АПР организатор и домаћин 11. годишње конференције Форума европских привредних регистара - 12. јун 2008.


Директор Агенције за привредне регистре Звонко Обрадовић и државни секретар Министарства економије и регионалног развоја Лука Андрић најавили су на данашњој конференцији за новинаре у Влади Републике Србије да ће 11. Годишња конференција Форума европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum – ECRF) бити одржана 19. и 20. јуна у београдском хотелу Хајат.

Агенција за привредне регистре, као институција која тренутно председава Форумом европских привредних регистара, домаћин је и организатор најважнијег годишњег скупа ове међународне струковне организације на коме ће учествовати 37 држава, најавио је државни секретар Министарства економије и регионалног развоја Лука Андрић и додао да је Агенција од прошле године на челу ове асоцијације, а да ће на предстојећој конференцији Република Србија пренети председавање на Луксембург.

Обрадовић је навео да ће се на овом скупу састати више од 100 учесника из 33 европске земље, Азије, Африке и Америке. Он је додао да европски регистри на годишњим конференцијама размењују искуства како би поједноставили процедуре за оснивање и регистрацију фирми и ускладили процедуре различитих земаља у циљу побољшања пословне климе. 

Директор АПР је најавио да ће на конференцији представници Светске банке презентовати начин израде публикације о условима пословања коју користе инвеститори приликом одлучивања о улагањима, док ће делегација Организације за економску сарадњу и развој одржати презентацију о прању новца. 

Према његовим речима, естонски регистар ће представити електронски једношалтерски систем оснивања предузећа, који је уведен у тој земљи и који омогућава да се сви захтеви за оснивање предузећа обаве на једном месту.

Обрадовић је указао на то да је АПР Влади Србије упутила предлог за увођење једношалтерског система у Србији. Државни секретар Министарства економије је казао да је за његово увођење потребно изменити Закон о пореском поступку, који прописује и начин издавања пореског идентификационог броја - ПИБ.

 
Прва радња регистрована на основу електронске пријаве - 15. мај 2008.


Агенција за привредне регистре  (АПР) регистровала је данас првог предузетника на основу електронске пријаве. Власник Аутосервиса П&К, Петар Крсманић из Слепчевића код Шапца, уз решење о регистрацији радње добио је и поклон пакет АПР, као први оснивач радње који је спровео до краја процес регистрације преко електронске пријаве.

Крсманић је јуче послао електронским путем своју попуњену пријаву за регистрацију аутосервиса, а данас је донео у београдски АПР и потребну оригиналну документацију. Како је предузетник испунио све услове за регистрацију и поднео ваљану документацију, њему је одмах издато и решење о регистрацији предузетничке радње

 
Прва електронска регистрација у Србији - 12. мај 2008.


ПРЕДУЗЕТНИЦИМА У АПР ОД ДАНАС ДОСТУПНО ПОДНОШЕЊЕ РЕГИСТРАЦИОНЕ ПРИЈАВЕ ЕЛЕКТРОНСКИМ ПУТЕМ!

Агенција за привредне регистре (АПР) од данас омогућава физичким лицима, заинтересованим за оснивање предузетничких радњи, да своју пријаву за регистрацију пошаљу електронским путем. Овакав вид регистрације омогућава предузетнику да Агенцију посети само једном када дође по оригинално решење о регистрацији. Том приликом потребно је да предузетник поднесе потписан примерак електронске потврде, документацију прописану законом и доказ о плаћеној накнади за регистрацију. Тражена документација, као и решења из АПР, могу се доставити и путем поште, чиме се у потпуности може избећи лични долазак у Агенцију.

За коришћење ове услуге неопходно је прво извршити регистрацију корисничког налога на сајту Агенције.

После успешно извршене регистрације корисничког налога, корисник је у могућности да се пријави на систем и поднесе пријаву за регистрацију предузетничке радње.

Након поднете електронске пријаве, корисник добија потврду о примљеној регистрационој пријави на своју електронску адресу.  Ову потврду, потписану од стране њеног подносиоца, заједно са осталом оригиналном документацијом и доказом о плаћеној накнади, предузетник треба да поднесе лично у АПР, приликом преузимања оригиналног решења о регистрацији.

Предузетник може извршити електронску пријаву регистрације своје радње отварањем одељка Електронска пријава (на насловној страни овог веб портала).

 
Регистрација сто хиљадитог предузећа - 9. мај 2008.


Агенција за привредне регистре  (АПР) је данас организовала скуп под називом „100.000 ПОКРЕЋЕ СРБИЈУ”, поводом регистрације сто хиљадитог предузећа. Скупу је, поред гђе Верице Калановић, државног секретара у Министарству економије и регионалног развоја, г. Дејана Јовановића, директора Агенције за развој малих и средњих предузећа и предузетништва (МСПП), присуствовала и гђа Андријана Главина, оснивач сто хиљадитог предузећа.

        

„Првих 100.000 је већ покренуло Србију! Али, наш посао смо тек започели! Потребно нам је још много нових привредних субјеката, много добрих пословних идеја и много заједничког напора да би добили економску снагу коју Србија заслужује! До сада регистрована предузећа начинила су први корак, а држава стоји уз њих, да им олакша административну процедуру за регистрацију, и помогне им да добију најповољнији кредит којим ће успешно започети свој приватни посао”, изјавио је г. Звонко Обрадовић, директор АПР.

Гђа Андријана Главина, власница сто хиљадитог регистрованог предузећа, које ће се бавити производњом индустријске амбалаже, конкурисаће код Фонда за развој и Агенције за МСПП за “start up” кредит. Предуслов за одобравање овог кредита у износу од 30.000 ЕУР, а који додељује Министарство економије и регионалног развоја, је регистрација привредног друштва код АПР. Oнa је овим поводом добила лаптоп рачунар од стратешког партнера АПР, компаније ComTrade Group, као и ADSL прикључак и годину дана бесплатног интернета од Телекома Србије.

 
Провера статуса предмета путем СМС поруке у Агенцији за привредне регистре - 6. мај 2008.


Корисницима услуга Агенције за привредне регистре (АПР) од данас ће бити доступна услуга провере статуса предмета преко SMS сервиса, слањем поруке на број 7272. Ову услугу могу користити сви привредни субјекти, који су истовремено и корисници мобилних мрежа 062, 063, 064 и 065.

Проверу статуса могуће је извршити за предмете које правна и физичка лица поднесу у Агенцији за привредне регистре, одн. у Регистру привредних субјеката и у Регистру заложног права на покретним стварима и правима (за упис залога). 

Ова услуга активира се једноставним слањем SMS поруке, са префиксом SPD („статус предмета за привредна друштва“), SPP („статус предмета за предузетнике“) или SPZ („статус предмета за залогу“) и навођењем броја, под којим се предмет заведе приликом његовог пријема у Агенцији. На овај упит, корисници услуге ће у кратком року добити одговор да ли је предмет примљен у седишту АПР и да ли је узет у обраду, као и то да ли је захтев позитивно решен или је одбачен на основу закључка Регистратора. 

Услуга провере статуса предмета тарифира се са 5 динара по SMS поруци, чиме се покривају само трошкови мобилног оператера и провајдера, док ће Агенција ову услугу уступати бесплатно. 

Увођењем провере предмета преко SMS сервиса, Агенција за привредне регистре жели да изађе у сусрет својим корисницима и да у сваком тренутку и на сваком месту учини доступном информацију о статусу предмета, како би се на овај начин додатно скратило време до регистрације привредног субјекта.

Подсећамо да од априла сви корисници услуга АПР статус свог предмета могу проверити и на насловној страни овог веб портала, у одељку „Привредна друштва“ и „Предузетници“ – „Статус предмета“.

 
Подршка предузетништву на вашем прагу - Параћин - 22. април 2008.


АПР на манифестацији „Подршка предузетништву на вашем прагу” у Параћину

У оквиру манифестације „Подршка предузетништву на вашем прагу”, Агенција за привредне регистре је 15. априла посетила Параћин, где је на свом штанду заинтересованим грађанима, незапосленима, послодавцима и младима из ове општине делила штампане публикације и информације о услугама које пружа приликом регистрације привредних субјеката.

Ова манифестација има циљ да приближи републичке институције које пружају подршку развоју предузетништва локалним заједницама и грађанима.

Државни секретар за запошљавање Владимир Илић отворио је овај својеврсни мини сајам предузетништва, који је одржан у хотелу „Петрус”. Г. Илић је најавио смањење пореза на зараде запослених, као део стимулативних мера које ће држава предузети за даљи развој предузетништва.

Присутним посетиоцима обратили су се и помоћник министра за мала и средња предузећа Игор Бркановић, помоћник министра за регионални развој Миодраг Миљковић, као и директор Агенције за привредне регисте Звонко Обрадовић и заменик директора Агенције за МСП Дејан Радуловић.

На отварању манифестације истакнута је важност улагања у развој предузетништва, са посебним освртом на олакшице које пружа држава на плану побољшавања пословне климе у Србији, кроз успостављање једноставнијег и бржег процеса регистрације фирме, равномерну регионалну доступност услуга које пружају републичке агенције, финансијске и нефинансијске подстицајне мере Агенције за мала и средња предузећа, која је подсетила присутне грађане да је тренутно отворен конкурс за кредите за почетнике и старт уп кредите, чији је рок за пријављивање 15. мај.

Осим Агенције за привредне регистре, на манифестацији „Подршка предузетништву на вашем прагу” учествовале су и Републичка агенција за развој малих и средњих предузећа и Министарства економије и регионалног развоја, као организатори, као и Национална служба за запошљавање и Министарство омладине и спорта.

 
Нова услуга - претрага статуса предмета - 14. април 2008.


АПР УВЕЛА НОВУ СЕРВИСНУ УСЛУГУ ЗА ПРИВРЕДНЕ СУБЈЕКТЕ – ПРЕТРАГУ СТАТУСА ПРЕДМЕТА

Агенција за привредне регистре (АПР) увела је нову услугу за своје кориснике –  претрагу „Статус предмета”.

Сви привредни субјекти, који су поднели захтев за регистрацију, могу да на овом веб порталу провере статус предмета. Статус предмета могуће је извршити на основу броја предмета, који се додељује приликом пријема регистрационе пријаве у АПР.

Претрага статуса предмета налази се на насловној страни овог веб портала, у одељку „Привредна друштва“ и „Предузетници“ – „Претрага података“.

У сваком моменту, можете проверити какав је тренутни статус предмета: да ли је предмет примљен у седишту АПР, да ли је у обради, да ли је захтев позитивно решен или је делимично одобрен. Такође, корисници ће на свој упит добити одговор и да ли је захтев коначно одбачен, да ли је прекинут поступак регистрације или је предмет одбачен са налогом за допуну документације.

Претрагу статуса предмета обезбеђује потпуна електронска обрада података и најнапредније софтверско решење које се примењује у Агенцији.

Ово додатно информисање о статусу предмета омогућиће да привредни субјекти, још у поступку регистрације, допуне своју документацију. Агенција за привредне регистре очекује да ће ова услуга додатно скратити рокове за регистрацију и учинити рад Агенције ефикаснијим.

До сада се статус предмета проверавао у седишту Агенције, организационим јединицама, путем електронске поште на адресу registar@apr.sr.gov.yu, drustva@apr.sr.gov.yu, preduzetnici@apr.sr.gov.yu или позивом на телефон 333 1 444. Претрагом јавних података у Регистру привредних субјеката могуће је установити само да ли је извршена регистрација оснивања или брисања, као и да ли је извршена промена регистрованих података.

 
Наступ АПР на сајму запошљавања - 14. април 2008.


НАСТУП АПР НА САЈМУ ЗАПОШЉАВАЊА „ДАНИ КАРИЈЕРЕ” (CAREER DAYS) - „ПОЧЕТАК КОЈИ ОБЕЋАВА”

Сајам запошљавања „Дани каријере” (Career Days) пружа шансу да посао нађе 2.000 младих људи, изјавио је министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић, отвараjући сајам запошљавања, који се 10. и 11. априла одржао у Генекс импулс холу на Новом Београду.

Министарство економије и регионалног развоја (МЕЕР) било је покровитељ овогодишњег сајма, на коме су учествовале и владине агенције које спроводе мере и активности Министарства на плану запошљавања - Агенција за привредне регистре (АПР), Агенција за развој малих и средњих предузећа и предузетништва, Национална служба запошљавања и СИЕПА.

На штанду АПР, чији се сајамски наступ одвијао под слоганом „Почетак који обећава”, заинтересовани посетиоци добили су штампане публикације и информације о могућностима брзе регистрације сопственог бизниса, према једноставним и кратким процедурама које се воде у АПР.

„Career Days” већ четрнаест година помаже решавање проблема незапослености и младима даје прилику да остваре директан контакт са послодавцима, чије су представнике ове године чиниле 62 најуспешније домаће и мултинационалне компаније.

 
Учешће директора АПР Звонка Обрадовића на конференцији у Канади - 4. април 2008.


САОПШТЕЊЕ ПОВОДОМ УЧЕШЋА ЗВОНКА ОБРАДОВИЋА, ДИРЕКТОРА АГЕНЦИЈА ЗА ПРИВРЕДНЕ РЕГИСТРЕ (АПР) НА ГОДИШЊОЈ КОНФЕРЕНЦИЈИ ФОРУМА ПРИВРЕДНИХ РЕГИСТАРА У КАНАДИ

Директор Агенције за привредне регистре (АПР) Звонко Обрадовић позван је на Годишњу конференцију Форума привредних регистара (Corporate Registers Forum - CRF), која се одржава у Канади (Ванкувер, 31. март - 04. април 2008. год), да у својству председника Управног одбора Форума европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum - ECRF ), представи рад ECRF, којим АПР председава од јуна прошле године до јуна 2008. године.

Г. Звонко Обрадовић је на јучерашњој сесији информисао учеснике скупа о свим активностима које је Агенција за привредне регистре, као председавајући регистар у ECRF, предузела од јуна 2007. године. Он је представио и резултате 3. XBRL ECRF конференције, коју је АПР организовао 18. јануара у Београду. На крају свог излагања, г. Обрадовић је позвао учеснике скупа да дођу у Србију, на 11. Годишњу конференцију ECRF, која ће се одржати 19. и 20. јуна 2008. године у Београду, у организацији Агенције за привредне регистре.

Домаћин овогодишње годишње конференције CRF, чија је тема „Интероперабилност међу пријатељима” (“Between Friends – Interoperability”), је Канадски привредни регистар (Corporations Canada). Конференцију је отворила помоћница министра индустрије Канаде, гђа Marie-Josée Thivierge.

CRF је међународна непрофитна организација привредних регистара, основана пре пет година, са циљем стварања платформе за међусобну размену искустава привредних регистара и других институција надлежних за регистрацију привредних субјеката. Чланови Форума су привредни регистри и друге институције из јурисдикција Аустралије, Канаде, Кукових острва, Фиђија, Хонг Конга, Индије, Малезије, Маурицијуса, Новог Зеланда, Нигерије, Пакистана, Самое, Сингапура, Јужне Африке, Сри Ланке, Тонга, Велике Британије, Вануатуа и Замбије.

 
Саопштење о посети директора АПР Звонка Обрадовића Таџикистану - 12. март 2008.


ИСКУСТВА АГЕНЦИЈЕ ЗА ПРИВРЕДНЕ РЕГИСТРЕ (АПР) У СПРОВОЂЕЊУ РЕФОРМИСАНОГ СИСТЕМА РЕГИСТРАЦИЈЕ НА РАДИОНИЦИ ИНСТИТУТА СВЕТСКЕ БАНКЕ У ТАЏИКИСТАНУ (11- 12. март 2008, ДУШАНБЕ)

Директор Агенције за привредне регистре (АПР) г. Звонко Обрадовић представио је на данашњој Радионици у Душанбеу (Таџикистан) досадашња искуства Републике Србије у спровођењу реформе регистрације привредних субјеката и увођењу једношалтерског система регистрације (One stop shop), коју на ову тему организује влада Таџикистана, уз подршку Института Светске банке и финансијску помоћ владе Јапана.

Учешће директора српске Агенције за привредне регистре г. Обрадовића на дводневном скупу, посвећеном теми: „Успостављање и имплементација једношалтерског система регистрације у Таџикистану-изазови и могућности“ уследио је на позив Института Светске банке која је препознала АПР као успешног реформатора и регионалног лидера у области регистрације привредних субјеката.

 
Саопштење о примљеним финансијским извештајима - 10. март 2008.


САОПШТЕЊЕ АГЕНЦИЈЕ ЗА ПРИВРЕДНЕ РЕГИСТРЕ (АПР) О ПРИМЉЕНИМ ФИНАНСИЈСКИМ ИЗВЕШТАЈИМА ЗА 2007. ГОДИНУ

Агенција за привредне регистре (АПР) је примила 108.261 финансијски извештај привредних субјеката. На основу пристигле и обрађене документације, своје финансијске извештаје је у АПР предало 13.395 предузетника, 91.927 малих и 2.939 средњих и великих предузећа.

Од укупног броја примљених финансијских извештаја, чак 60% пристигло је путем поште, док су остали извештаји били примљени у београдском седишту и 13 канцеларија АПР.

Агенција ће сву примљену папирну документацију обрадити и превести у електронску форму, а на нашој Интернет страни (одељак Претрага података, у Регистру привредних субјеката) биће објављено најважнијих пет података из извештаја за 2007. годину: пословни приход и расход, укупан добитак, вредност активе и капитал привредног субјекта.

Уз ове податке, Агенција ће убудуће објављивати и податак о укупном броју запослених, као саставни део корпоративних података који ће бити доступан јавности.

Осим тога, у току ове године корисницима ће бити доступна још једна нова услуга - скенирани финансијски извештаји за период 2005 - 2007. годину.

 
Обавештење о подношењу годишњих финансијских извештаја - 21. фебруар 2008.


АПР подсећа привредне субјекте уписане у Регистар привредних субјеката (сва привредна друштва и предузетници који воде двојно књиговодство) да је 29. фебруар крајњи законски рок за подношење финансијских извештаја (детаљније погледајте „Финансијски извештаји“ у одељку „Привредна друштва“ и „Предузетници“).

Агенција препоручује да се финансијски извештаји шаљу поштом.

Адреса:
Агенција за привредне регистре
Трг Николе Пашића 5/IV, Београд

Уз финансијске извештаје, неопходно је приложити и доказ о плаћеној накнади за регистрацију.

Обавештавају се привредни субјекти који желе да финансијске извештаје ипак доставе лично у београдској канцеларији да се од 22. до 29. фебруара документација прима у холу Дворане Дома синдиката (главни улаз са Трга Николе Пашића, или улаз из Дечанске бр. 14).

Радно време за пријем финансијских извештаја у београдском седишту АПР је: у четвртак 28. фебруара од 9:00 до 22:00 часа, а у петак 29. фебруара од 9:00 до 24:00 часа.

Радно време у организационим јединицама:

  • Канцеларија АПР у Краљеву продужиће радно време 28. и 29. фебруара, и примаће финансијске извештаје од 8:00 до19:00 часова.
  • Канцеларија АПР у Новом Саду продужиће радно време 28. и 29. фебруара, и примаће финансијске извештаје од 8:30 до 20:00 часова.
  • Канцеларија АПР у Панчеву продужиће радно време и примаће финансијске извештаје 28. фебруара од 9:00 до 19:00 часова, а 29. фебруара од 9 до 20 часова.
 
АПР потписала протокол са KOICA - 20. фебруар 2008.


АПР ПОТПИСАЛА СА АГЕНЦИЈОМ ЗА МЕЂУНАРОДНУ САРАДЊУ („KOICA”) ПРОТОКОЛ О ДОНАЦИЈИ „УНАПРЕЂЕЊЕ ПОСЛОВНИХ ПРОЦЕСА АГЕНЦИЈЕ ЗА ПРИВРЕДНЕ РЕГИСТРЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ”

Агенција за привредне регистре и Корејска агенција за међународну сарадњу (KOICA) су 14. фебруара потписали Протокол о донацији „Унапређење пословних процеса Агенције за привредне регистре Републике Србије”.

У просторијама АПР Протокол су потписали г. Звонко Обрадовић, директор АПР и г. Конг Му Хон, вођа Тима КОИКЕ за надзор имплементације донације.

Потписивању су присуствовали и Њена Екселенција, др Ким Јунг Хи, Амбасадорка Јужне Кореје, државни секретар за економске односе са иностранством Министарства економије и регионалног развоја Јасна Матић и саветник у Сектору за програмирање и управљање фондовима ЕУ и развојне помоћи Министарства финансија Игор Перић.

Амбасадор Јужне Кореје др Ким Јунг Хи изразила је уверење да ће након реализације овог пројекта пословање у Србији бити брже, лакше, транспарентније и ефикасније не само за локалне фирме него и за стране инвеститоре, као и да ће пројекат допринети побољшању стандарда становника Србије и зближавању српског и корејског народа. Др Јунг Хи је истакла да је Влада Кореје у погледу износа средстава донације учинила изузетак, јер је уобичајено да за један пројекат одобрава донацију чија вредност не прелази 2 милиона долара, док је у овом случају одобрила средства у вредности од 3,2 милиона долара.

Државни секретар за економске односе са иностранством Министарства економије и регионалног развоја Владе Србије Јасна Матић нагласила је да ће унапређење рада АПР-а побољшати пословну климу у Србији и ефикасност домаће привреде, што ће допринети и повећању обима страних инвестиција.

Имплементација донације, коју чине опрема и одговарајући софтвер, трајаће 2 године и биће реализована у периоду 2008-2009. године. Донација је намењена унапређењу постојећег система, кроз увођење интегрисаних регистара, е-архиве и изградњу информационог чворишта за унутрашње и спољашње кориснике (државне институције и заинтересоване кориснике).

Средства ће бити усмерена и на успостављање једношалтерског система („One Stop Shop”), кроз пружање услуга које ће бити обједињене на једном месту, у Агенцији за привредне регистре. Увођењем једношалтерског система биће постављена основа за развој комуникације и спровођење електронских процедура између различитих државних органа.

Реализацијом пројекта биће унапређена сарадња између две земље у области информационих и комуникационих технологија (ИКТ), кроз имплементацију пројекта који обухвата пренос знања и технологије Републике Кореје из области е-управе Републици Србији.

 
Саопштење поводом посете Косовској Митровици - 20. фебруар 2008.


САОПШТЕЊЕ ПОВОДОМ ПОСЕТЕ ДЕЛЕГАЦИЈЕ МИНИСТАРСТВА ЕКОНОМИЈЕ И РЕГИОНАЛНОГ РАЗВОЈА КАНЦЕЛАРИЈИ АГЕНЦИЈЕ ЗА ПРИВРЕДНЕ РЕГИСТРЕ (АПР) У КОСОВСКОЈ МИТРОВИЦИ

Организациона јединица Агенције за привредне регистре (АПР) у Косовској Митровици наставља са радом, у оквиру својих надлежности (пријем захтева, лично преузимање решења о регистрацији и др). Ова канцеларија АПР отворена је јануара 2007. године и налази се на адреси Краља Петра I 106.

У сарадњи са Министарством економије и регионалног развоја и другим надлежним агенцијама, АПР ће ојачати организационе капацитете ове канцеларије кроз пружање нових услуга, у склопу мера за подстицање равномерног регионалног развоја Републике Србије.

Агенција ће ускоро приступити и закључивању уговора о сарадњи са српским локалним заједницама са територије Косова и Метохије, по принципу који важи и за све остале општине на подручју Републике Србије. Потписивањем ових уговора, АПР ће омогућити предузетницима са територије Косова и Метохије да у најближој општинској канцеларији предају своју документацију или лично преузму своја решења о регистрацији, упућена из београдског седишта Агенције за привредне регистре.

 

Директор АПР Звонко Обрадовић, заједно са државним секретарима Министарства економије за регионални развој Верицом Калановић и за запошљавање Владимиром Илићем, као и са директором Републичке агенције за развој малих и средњих предузећа и предузетништва Дејаном Јовановићем, посетили су канцеларију АПР у Косовској Митровици. Министар Млађан Динкић са делегацијом Министарства економије и регионалног развоја обишао је данас српске општине на северу Косова.

 
Посећеност нове Интернет презентације АПР - 6. фебруар 2008.


Интернет презентацију Агенције за привредне регистре (АПР), допуњену новим садржајима и једноставнију за употребу, дневно посети у просеку 4.500 посетилаца. Насловна страна АПР у протекле три недеље забележила је 145.000 посета, а највећи број-чак 100.000 захтева односио се на претраге података садржаних у Регистрима које води Агенција. Одељак са бесплатним примерцима регистрационих образаца од 8. јануара је посетило 10.300 корисника, а чак 9.500 посетилаца отворило је одељак са питањима и одговорима, која су ажурирана новим примерима из праксе. Захваљујући јавно доступним електронским регистрима, Интернет презентација Агенције и до сада је била једна од најпосећенијих међу државним органима, а након овог додатног побољшања очекујемо да ће сајт Агенције имати још већу примену у свакодневној пракси привредних субјеката, као и у најширем кругу корисника.

 
Успешно организована III међународна XBRL конференција - 22. јануар 2008.


Агенција за привредне регистре (АПР) је, у својству председавајућег Форумом Европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum – ECRF), 18. јануара била домаћин и организатор III XBRL конференције у Београду.

На III XBRL Конференцији су учествовали представници из САД, Швајцарске, Естоније, Луксембурга, Шведске, Велике Британије, Британског Каналског острва Грнсија, Летоније, Италије, Грчке, Литваније, Македоније, Хрватске, Лихтенштајна, Ирске, Холандије и Данске, као и Народне банке Србије, Београдске берзе, Републичког завода за статистику, Спинакера (члан ComTrade Group), Белита д.о.о. и Високе школе за рачуноводство и берзанско пословање.

Успеху Конфереције су својим интересантним презентацијама значајно допринели: гђа Liv A. Watson (USA), г. Paolo Lombardi (Italy), г. Ryan Gydesen (Данска), г. Matthieu van Bommel (Холандија), гђа Helene Alund (Шведска), гђа Monica Grahn (Шведска), г. Nico Weydert (Луксембург), гђа Paola Fumiani (Италија), г. Piero Milani (Италија), г. Arthur West (Велика Британија), гђа. Jo Jones (Велика Британија), г. Бранислав Добросављевић (АПР) и др Станислав Полић (Србија).

Агенција за привредне регистре ће 19. и 20. јуна ове године бити домаћин и организатор 11. Годишње конференције и 11. заседања Генералне скупштине Форума европских привредних регистара (ECRF). На јунској конференцији, председавање Форумом ће од Србије преузети Луксембург (Registre de Commerce et des Sociétés - RCSL), када и г. Звонку Обрадовићу, директору Агенције за привредне регистре РС, уједно истиче једногодишњи мандат на месту председника Управног одбора Форума.

 
Aгенција за привредне регистре организује III међународну XBRL конференцију - 17. јануар 2008.


У име председавајућег Форумом Европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum – ECRF), Агенција за привредне регистре (АПР) ће у петак 18. јануара бити домаћин и организатор једнодневне међународне конференције у Београду.

На конференцији ће бити размотрене европске перспективе у примени XBRL, међународног стандарда у електронском пословању, корпоративном финансијском извештавању и међународној размени података на Интернету, уз примену савремених информационих технологија.
   
На III XBRL Конференцији своје учешће потврдио је 51 представник, из САД, 16 европских земаља и Србије.

 
Нови сајт - 11. јануар 2008.


Поштовани корисници, пред Вама је редизајнирана и садржајно богатија Интернет презентација Агенције, са мноштвом информација и вести, примерима попуњених регистрационих пријава и одговорима на најчешће постављана питања.

Нова Интернет презентација Агенције је једноставнија за употребу и оставља више могућности за двосмерну комуникацију.

Обавештаваћемо вас о свему ономе што желите да знате и путем месечног билтена АПРнет, а од вас очекујемо питања, сугестије и предлоге како да унапредимо сарадњу са вама.

 
Упозорење привредним субјектима поводом Центра за финансије - 21. децембар 2007.


Агенција за привредне регистре Републике Србије (АПР) УПОЗОРАВА све привредне субјекте и органе локалне самоуправе, који су ових дана, наводно у име Агенције, добијали позиве или су примили штампани промотивни материјал, као и фактуре за плаћање послате од стране привредног друштва ЦЕНТАР ЗА ФИНАНСИЈЕ д.о.о. Београд (са седиштем на адреси Трг Николе Пашића 1, оснивач и директор Душан Олујић), да је реч о лажном представљању овог друштва са циљем да обмане јавност, ради стицања противправне имовинске користи.

Упозоравамо да Агенција НЕМА своје ПРЕДСТАВНИКЕ који се на такав начин обраћају привредним субјектима, НИТИ је штампала промотивни материјал „Пословни регистар РС“ и „Регистар текућих рачуна правних лица“који се у име АПР шаље свим правним лицима.

Такође, наглашавамо да подаци из овог штампаног материјала не потичу из ове Агенције, као јединог овлашћеног извора података о регистрованим привредним субјектима на територији Републике Србије. Стога, привредни субјекти нису у обавези да преузму поменути штампани материјал, јер је реч о комерцијалној услузи Центра за финансије д.о.о. из Београда.

Како је и у претходном периоду било сличних покушаја обмањивања јавности, обавештавамо вас да ће против Центра за финансије бити поднета кривична пријава за лажно представљање и продужено кривично дело преваре, које је до сада нанело велику материјалну штету Агенцији за привредне регистре. Овим поводом, Агенција се пре седам месеци већ обраћала Управи за привредни криминал у МУП Србије.

Нажалост, Агенција за привредне регистре није у могућности да предузме друге мере које би заштитиле правна лица од сличних покушаја превара, осим да упути јавно упозорење јавности посредством медија. Стога, апелујемо на представнике медија да нам помогну тако што ће ово упозорење упутити јавности.

Такође, захваљујемо се свим привредним субјектима који су нам се до сада јављали и упозоравали нас на противзаконите активности које Центар за финансије тренутно спроводи широм Србије.

 
АПР добитник посебног признања Дискоболос - 18. децембар 2007.


Агенција за привредне регистре (АПР) добитник је посебног признања „Дискоболос 2007“, у категорији „Друштвене делатности“, за услуге Агенције базиране на високорасположивим базама података.

На свечаности одржаној 18. децембра у хотелу „Континентал“, лауреатима су награде уручили представници међународног жирија из Европске скупштине ИKТ асоцијација, Европске привредне коморе и ИKТ асоцијација из региона.

Награда „Дискоболос“ додељује се за најбоља остварења у области информационих технологија (ИKТ), као и за радијске и телевизијске програме, у којима се промовише ИKТ.

 

Агенција за привредне регистре Бранкова 25, 11000 Београд Србија; Инфо центар + 381 11 20 23 350
Услови коришћења...

Copyright 2009 APR