понедељак 22. мај 2017.

Get Adobe Flash player

Централна евиденција обједињених процедура

Од 1. јануара 2016. године у оквиру Агенције за привредне регистре почела је са радом Централна евиденција обједињених процедура.

Оснивањем Централне евиденције обједињених процедура по први пут се успоставља јединствена, централна, јавна, електронска база података у којој ће бити обједињени подаци о току сваког појединачног предмета, документација која је приложена и прибављена у поступцима које спроводе надлежни органи по захтевима у вези са изградњом, доградњом и реконструкцијом објеката, укључујући одлуке и друга акта надлежних органа која настају у том поступку.

Софтвер неопходан за рад Централне евиденције обједињених процедура развијен је у оквиру пројекта „Развој система електронског издавања грађевинских дозвола у региону југоисточне Европе“, а спроводи се у оквиру ГИЗ Отвореног регионалног фонда за модернизацију општинских услуга који финансирају владе Немачке и Швајцарске. Имплементациони партнер је Национална алијанса за локални економски развој (НАЛЕД), а партнери су Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије, Асоцијација јединица локалне самоуправе Републике Македоније (ЗЕЛС) и др. 

Обједињена процедура представља скуп поступака и активности које спроводи надлежна служба у вези са изградњом, доградњом или реконструкцијом објеката, односно извођењем радова и обухвата: издавање локацијских услова, грађевинске дозволе, решења из члана 145. Закона о планирању и изградњи, пријаву радова, пријаву завршетка израде темеља и завршетка објекта у конструктивном смислу, издавање употребне дозволе, обезбеђење прикључења на инфраструктурну мрежу, упис права својине на изграђеном објекту, измену аката која се прибављају у овој процедури, прибављање услова за пројектовање, односно прикључење објеката на инфраструктурну мрежу, прибављање сагласности на техничку документацију, као и прибављање исправа и других докумената које издају имаоци јавних овлашћења, а услов су за изградњу објеката, односно за издавање локацијских услова, грађевинске и употребне дозволе.

Обједињена процедура, као нов поступак који омогућава ефикасније издавање дозвола и прибављање сагласности неопходних у поступку изградње, доградње и реконструкције објеката прописана је Законом о изменама и допунама Закона о планирању и изградњи („Сл. гласник РС“ број 132/2014), а почела је да се примењује од 1. марта 2015. године.

Од 1. јануара 2016. године сви захтеви у поступку обједињене процедуре подносиће се искључиво електронским путем, преко Централног информационог система Агенције за привредне регистре, а све информације од значаја за поступак спровођења обједињене процедуре можете добити на адреси www.gradjevinskedozvole.rs, на којој се налазе и одговори на најчешће постављена питања у вези са одредбама Закона о планирању и изградњи, прописи и други документи релевантни за област грађевинарства. Сва питања можете упутити на електронску адресу: info@gradjevinskedozvole.rs.

Агенција за привредне регистре Бранкова 25, 11000 Београд Србија; Инфо центар + 381 11 20 23 350
Услови коришћења...

Copyright 2009 APR