Поводом саопштења којим су се огласили УНС и НУНС, као и најаве поступка надзора над применом Закона о заштити података о личности, Агенција за привредне регистре обавештава јавност да ова агенција омогућава потпуну јавност и доступност пословних података из својих база преко своје интернет странице на којој објављује ажурне податке и скенирана, законом прописана, документа, а приступ комплетној документацији из своје архиве омогућен је свим грађанима, па и новинарима, без икаквих ограничења. Подсећамо да је увид у документацију бесплатан и да АПР, у оквиру својих надлежности, издаје копије докумената.

Као и сви грађани, и новинари имају потпуно слободан приступ архивској грађи и документацији. Ради остваривања права на непосредан увид у документацију, сви заинтересовани обраћају се Агенцији ради наручивања предмета и заказивања термина за прегледање документације. Податке о свом имену и презимену, као и контакт телефоне, АПР-у су и до сада остављали корисници који су наручивали копије докумената и предмете путем електронске или обичне поште, или преко организационих јединица Агенције.    

Једина новина је увођење захтева за коришћење архивске грађе који се попуњава при преузимању наручене документације и у који се уносе подаци са именом и презименом корисника архивске грађе, без навођења занимања, институције и осталих личних података, уз обавезно навођење пословног имена или броја предмета који се тражи. Подаци се користе искључиво у сврху евидентирања корисника, због заштите архивских докумената и јавног интереса и у друге сврхе се не користи. Уосталом, овакав захтев морају да попуне и корисници услуга других архива односно установа заштите културних добара и оваква пракса не представља никакав изузетак. Осим тога, подаци који се уносе у овај захтев мањи су обимом од података који се уносе у образац прописан по Закону о слободном приступу информацијама од јавног значаја, на основу којег државни органи пружају информације од јавног значаја.

Процедура у вези са издавањем и коришћењем архивских докумената експлицитно и недвосмислено је предвиђена чл. 38. Закона о поступку регистрације Агенције за привредне регистре и чл. 4. Закона о Агенцији, којим је прописана обавеза Агенције за самостално старање о документацији и архиви и примену мера које се односе на обраду, управљање, смештај, техничко- технолошку и безбедносну заштиту ове грађе.  

У циљу испуњавања ове законске обавезе, Агенција примењује Закон о културним добрима као и све друге прописе који регулишу област заштите и управљања архивском грађом и документарним материјалом.               

Подсећамо, за издавање копије документације из архиве АПР наплаћује накнаду за извршену услугу, у складу са Одлуком о накнадама за послове регистрације и друге услуге које пружа АПР, а начин плаћања накнаде прописује подношење захтева који се везује за уплату. Доказ о уплати, као и до сада, садржи име и презиме подносица захтева тако да је Агенција и до сада поседовала податке о имену и презимену лица коме је издавала копије докумената. Овако транспарентан систем омогућио је великом броју грађана да без тешкоћа, на  једноставан и ефикасан начин, дође до потребних информација, баш као што је једноставан и приступ за добијање копија документације. Као и остали грађани, и новинари-истраживачи користе архиву Агенције и наводе је као званичан извор података. Једино што је потребно јесте попуњавање писменог захтева чиме ничија права нису угрожена или ограничена. 

30. октобар 2014. Представљена публикација ТОП 300 26. новембар 2014. Пријава предузетника о вођењу пословних књига по систему двојног књиговодства за 2014. годину