Закон о рачуноводству (Закон) обавезује сва правна лица и предузетнике да финансијске извештаје, укључујући и образац Статистички извештај, као и Изјаву о неактивности, достављају Агенцији за привредне регистре (Агенцији) искључиво путем интернета у електронском облику, применом Посебног информационог система Агенције (ПИС ФИ Агенције), потписане квалификованим електронским потписом законског заступника. Наведено се односи и на достављање прописане документације од стране обвезника ревизије.
ПИС ФИ Агенције обезбеђује јединствен поступак уноса, контроле, потписивања и достављања извештаја и документације прописане Законом, јавно објављивање података и докумената у складу са истим, складиштење и чување електронских докумената, као и јединствени поступак испоруке података и докумената свим заинтересованим корисницима, односно пружања услуга из Регистра финансијских извештаја.
|
Корисници који немају креиран кориснички налог за коришћење електронских услуга Агенције, могу да приступе ПИС ФИ Агенције само путем корисничког налога регистрованог на Порталу за електронску идентификацију eID.gov.rs. |
Начин уноса финансијских извештаја, односно прописане документације у ПИС ФИ Агенције и одговарајућа контрола унетих података и докумената објашњени су Tехничким упутством за коришћење Апликацијe за састављање и достављање финансијских извештаја, односно документације.
Начин састављања и достављања појединачних врста захтева путем ПИС ФИ система, објашњен је у корисничким упутствима за достављање конкретне врсте захтева (нпр. Изјаве о неактивности, редовног годишњег финансијског извештаја, редовног годишњег финансијског извештаја и документације, редовног годишњег финансијског извештаја са добровољном ревизијом, ванредног финансијског извештаја и др.).
Потписивање квалификованим електронским потписом законског заступника у електронском облику путем интернета објашњено је Tехничким упутством за потписивање докумената квалификованим електронским сертификатом.
Привредна друштва, предузетници који воде двојно књиговодство, као и остала правна лица која имају обавезу достављања финансијских извештаја Агенцији, плаћање накнаде за услугу обраде и објављивања извештаја, односно прописане документације могу извршити Visa, MasterCard или DinaCard платном картицом путем посебне апликације Агенције за електронско плаћање, што је објашњено Tехничким упутством за електронско плаћање накнаде.
|
Да би се избегли проблеми у вези са видљивошћу података о потписнику или појединих страна достављеног документа, захтеви и документација који се достављају Агенцији морају бити потписани путем посебне бесплатне апликације Агенције (NexU-APR апликација) или путем апликација које обезбеђују потпис у клауду. На страници „Услуге - Сервис деск – техничка подршка еСервисима - Информације и техничка упутства” објављена су техничка упутства за инсталацију NexU-APR апликације и упутства за електронско потписивање сертификатима различитих сертификационих тела, односно упутство за потписивање захтева преко сертификата у клауду. |