На основу усвојених измена и допуна закона о привредним друштвима и о поступку регистрације, у Агенцији за привредне регистре биће омогућена електронска регистрација свих привредних субјеката, путем корисничке апликације за пријем електронске пријаве и електронских докумената потписаних квалификованим електронским потписом, уз електронски начин плаћања накнада за услугу регистрације.
Рок за прелазак на овај нови начин рада у Регистру привредних субјеката је 18 месеци од усвајања закона, односно средина 2023. године.
У поступку регистрације покренутим подношењем електронске пријаве, отправак одлуке регистратора доставља се на регистровану адресу за пријем електронске поште привредног субјекта, или на адресу за пријем електронске поште наведену у пријави.
Агенција ће до наведеног рока омогућити и достављање одлуке регистратора у Јединствени електронски сандучић привредног субјекта, уколико је регистрован као корисник услуге електронске управе.
У складу са предстојећом дигитализацијом услуга и сервиса АПР-а, неминован је прелазак на електронску комуникацију између Агенције и привредника, која ће постати преовлађујући начин рада са преласком на он-лајн рад Регистра привредних субјеката.
Тренутно је адресу за пријем електронске поште регистровало 76,60% привредних друштава и 71,40% предузетника, а Агенција позива све привредне субјекте да на време прилагоде своје пословање и припреме се за предстојеће промене система регистрације.
Погледајте инфографику- Привредни субјекти са регистрованом адресом за пријем електронске поште.