На регионалној конференцији „Smart eGovernment”, која је одржана 23. новембра у Београду и на којој су учествовали представници из јавне управе, локалне самоуправе, финансијског сектора и ИТ компаније, Агенција за привредне регистре представила је нови портал за електронску регистрацију привредних субјеката, који ће корисницима од идуће године омогућити електронско подношење свих врста регистрационих пријава за све правне форме које се региструју у оквиру Регистра привредних субјеката.
Учесницима конференције представљене су и појединости новог веб портала за електронске испоруке података, путем кога ће бити омогућен једноставнији приступ подацима за државне органе, док ће до краја 2024. године портал бити стављен на располагање и свим заинтересованим корисницима, којима су пословни и финансијски подаци АПР-а потребни за унапређење свог пословање.
Осим пријава за регистрацију оснивања, које су већ сада доступне на порталу а од 17. маја и обавезне за регистрацију оснивања привредних друштава, путем портала за еРегистрацију привредних субјеката од идуће године биће доступне и све друге пријаве, за регистрацију свих врста промена и брисање привредних субјеката.
Катарина Николић, помоћник регистратора привредних субјеката, истакла је брзину и доступност као главне предности електронске регистрације, као и нижу накнаду за електронску регистрацију у односу на накнаду која се плаћа за регистрацију у папирном облику. Због бројних валидационих правила која су имплементирана у систем, апликација помаже корисницима да у пријаву унесу све потребне податке, што смањује број грешака и повећава проценат усвојених пријава. Цео поступак регистрације се значајно убрзава, јер се приликом обраде електронске пријаве прескаче фаза завођења пријаве, ручног уноса података, скенирања докумената и експедиције писаних отправака и архивирања, а није занемарљив ни еколошки аспект, јер престаје потреба за штампањем, ковертирањем и слањем писаних отправака регистратора, који су кориснику доступни преко портала, у форми електронског документа.
Маја Крнета, руководилац Одељења за испоруке података, приказала је предности обједињеног приказа података из свих регистара Агенције на новом порталу за испоруке података, који обезбеђује већу флексибилност и више нових функционалности на основу којих ће бити олакшан приступ подацима и повећана њихова употребна вредност. Испоруке података путем веб портала представљају значајно унапређење у односу на досадашњу праксу, јер ће омогућити електронско наручивање, плаћање и преузимање података из Агенције за привредне регистре, као званичног извора тих података.