Представништво страног удружења је дужно да регистратору пријави сваку промену података који се уписују у Регистар и то у року од 15 дана од дана настале промене података или докумената који су предмет регистрације. Ако се пропусти наведени рок, подносилац пријаве је дужан да, поред накнаде за регистрацију одређене промене, плати и додатну накнаду од 6.000 динара.

Ако се пријавом тражи једна промена накнада је 2.800 динара, а ако се пријавом тражи више промена накнада је 2.800 динара за једну промену плус 1.400 динара за сваку следећу промену (ако се пријавом рецимо траже 4 промене, накнада је 7.000 динара, односно 2.800 динара за прву промену и по 1.400 динара за остале 3 промене). Ако се ради о неблаговременој пријави, поред накнаде за регистрацију тражених података, плаћа се и додатна накнада од 6.000 динара.

Поступак уписа промене података о представништву страног удружења покреће се подношењем пријаве за упис промене података у Регистру страних удружења и прописане документације.

Поред пријаве за упис препорука је да се, у зависности од врсте промене, поднесу и додаци у зависности од врсте промене.

Уз уредно попуњену пријаву за упис промене у Регистар удружења подноси се:

  • одлука надлежног органа о промени података - одлука мора бити донета од надлежног органа, са наведеним датумом доношења и потписана од стране овлашћеног лица за потписивање. Одлука се доставља у оригиналу и доставља се оверени превод исте од стране судског тумача
  • записник са седнице надлежног органа за доношење одлуке о промени података, у изворнику односно овереном препису - доставља се и оверени превод од стране судског тумача
  • доказ о уплати накнаде за упис промене података у Регистру, у складу са Уредбом којим се прописује висина накнаде за упис удружења у Регистар и друге услуге које пружа Агенција у поступку вођења Регистра (висине накнада).

Подносилац пријаве је заступник представништва или лице које заступник овласти.

Напомена:

Регистратор доноси одлуке на основу чињеница из пријаве, приложених докумената и регистрованих података, без испитивања тачности чињеница из пријаве, веродостојности приложених докумената и правилности и законитости поступака у коме су документи донети.

По пријему пријаве регистратор, у складу са одредбом члана 14. Закона о поступку регистрације у Агенцији за привредне регистре, проверава да ли су испуњени законски услови за упис у регистар. Ако утврди да су поднете уредне пријаве и документација, регистратор у року од 5 радних дана од дана пријема пријаве у АПР, доноси решење о упису промене података у регистар удружења, и решење објављује на интернет страни Агенције.

Ако регистратор у року од пет радних дана од дана подношења регистрационе пријаве, утврди да нису испуњени услови из члана 14. овог закона, донеће решење којим одбацује пријаву са навођењем који услови за регистрацију промене нису испуњени, и такво решење ће објавити на интернет страни Агенције. Ако подносилац пријаве, у року од 30 дана од дана објављивања овог решења у одељку Претрага података о примљеним регистрационим пријавама и жалбама, поднесе регистрациону пријаву за регистрацију података о чијој регистрацији је добио решење о одбацивању пријаве, поднесе документацију на начин који је утврђен тим решењем и плати половину од износа накнаде за регистрацију која је предмет пријаве, задржава право приоритета одлучивања засновано подношењем одбачене пријаве. Ако се пријава односи на регистрацију два или више податка или документа, пријава се делимично усваја тако што се региструју подаци или документи за чију су регистрацију испуњени услови, а о пријави у осталом делу одлучује се на начин прописан чланом 17. То значи да регистратор доноси решење којим усваја у делу у ком су испуњени услови за регистрацију, а одбацује пријаву у делу у ком нису испуњени услови за регистрацију, и утврђује који услови за регистрацију нису испуњени. Ако подносилац пријаве, у року од 30 дана од дана објављивања овог решења у одељку Претрага података о примљеним регистрационим пријавама и жалбама, поднесе регистрациону пријаву за регистрацију података чија регистрација је била одбачена, поднесе документацију на начин који је утврђен тим решењем и плати половину од износа накнаде за регистрацију која је предмет пријаве, задржава право приоритета одлучивања засновано подношењем пријаве о којој је регистратор одлучио доношењем делимичним решењем. Ако регистратор не одлучи о пријави у року од пет радних дана од дана пријема, сматраће се да је пријава усвојена, о чему доноси решење и тражену регистрацију, без одлагања, спроводи у Регистар. Ово правило се не примењује ако се пријава одбацује из следећих разлога: ако је регистратор ненадлежан за поступање по пријави; ако податак или достављени документ није предмет регистрације; ако је податак или документ чија се регистрација захтева већ регистрован.

За упис одређених промена, поред напред наведене документације Регистру се подноси и:

Промена података о страном удружењу оснивачу:

За промену података о страном удружењу оснивачу подноси се оверен документ и оверен превод документа матичне државе из кога се утврђује промена података о оснивачу удружења.

Промена заступника:

За промену заступника: оверена фотокопија личне карте заступника удружења (ако лична карта не садржи податке о пребивалишту/боравишту и адреси заступника поред оверене фотокопије личне карте се доставља и електронски читач личне карте) односно оверена фотокопија путне исправе и потврда о боравишту (Одредбом члана 12. став 1. Закона о пребивалишту и боравишту грађана ("Сл.гласник", бр. 87/2011), прописано је да се податак о пребивалишту уписује у личну карту лица које се пријављује а ставом 2. истог члана је прописано да се подносиоцу пријаве пребивалишта за лице млађе од 16 године издаје одговарајућа потврда. С обзиром на напред наведену законску регулативу, као доказ о идентитету заступника који поседује личну карту са микроконтролером (чипом), из које се не може утврдити пребивалиште/боравиште и адреса заступника, уместо потврде треба доставити електронски читач личне карте. У овом случају потребно је оверити фотокопију личне карте и уз ову оверену фотокопију доставити фотокопију електронског читача личне карте (фотокопија електронског читача се не оверава)).

Промена адресе пребивалишта/боравишта заступника:

За промену адресе пребивалишта/боравишта заступника подноси се оверена фотокопија личне карте заступника удружења (ако лична карта не садржи податке о пребивалишту/боравишту и адреси заступника поред оверене фотокопије личне карте се доставља и електронски читач личне карте) односно оверена фотокопија путне исправе и потврда о боравишту (Одредбом члана 12. став 1. Закона о пребивалишту и боравишту грађана ("Сл.гласник", бр. 87/2011), прописано је да се податак о пребивалишту уписује у личну карту лица које се пријављује а ставом 2. истог члана је прописано да се подносиоцу пријаве пребивалишта за лице млађе од 16 године издаје одговарајућа потврда. С обзиром на напред наведену законску регулативу, као доказ о идентитету заступника који поседује личну карту са микроконтролером (чипом), из које се не може утврдити пребивалиште/боравиште и адреса заступника, уместо потврде треба доставити електронски читач личне карте. У овом случају потребно је оверити фотокопију личне карте и уз ову оверену фотокопију доставити фотокопију електронског читача личне карте (фотокопија електронског читача се не оверава)).

Промена идентификационог документа заступника:

За промену идентификационог документа заступника подноси се оверена фотокопија личне карте заступника удружења (ако лична карта не садржи податке о пребивалишту/боравишту и адреси заступника поред оверене фотокопије личне карте се доставља и електронски читач личне карте) односно оверена фотокопија путне исправе и потврда о боравишту (Одредбом члана 12. став 1. Закона о пребивалишту и боравишту грађана ("Сл.гласник", бр. 87/2011), прописано је да се податак о пребивалишту уписује у личну карту лица које се пријављује а ставом 2. истог члана је прописано да се подносиоцу пријаве пребивалишта за лице млађе од 16 године издаје одговарајућа потврда. С обзиром на напред наведену законску регулативу, као доказ о идентитету заступника који поседује личну карту са микроконтролером (чипом), из које се не може утврдити пребивалиште/боравиште и адреса заступника, уместо потврде треба доставити електронски читач личне карте. У овом случају потребно је оверити фотокопију личне карте и уз ову оверену фотокопију доставити фотокопију електронског читача личне карте (фотокопија електронског читача се не оверава)).