Опште информације

За еРегистрацију привредног друштва потребно је да подносилац пријаве поседује:

  • квалификовани електронски сертификат (електронски потпис) издат од сертификационог тела у Републици Србији (Напомена: Имплементација потписа у cloud-у је у току),
  • инсталиран читач електронских картица и инсталирану NEXU апликацију за електронско потписивање (уколико већ имате инсталирану NEXU апликацију обавезно преузмите нову верзију овде),
  • Visa, MasterCard или Dina платне картице за плаћање накнаде.

еРегистрација привредних друштава и других привредних субјеката се врши у апликацији Агенције за привредне регистре.

Почетни корак за кориснике који први пут приступају систему је креирање налога на Порталу eID.gov.rs.

Уколико сте систему већ приступали, исти кориснички налог можете искористити за еРегистрацију привредног друштва. Потребно је само да унесте Вашу електронску пошту и лозинку. За случај да сте заборавили лозинку, погледајте видео упутство заборављена лозинка

Плаћање накнаде за електронску пријаву врши се у систему Visa, MasterCard или Dina платном картицом. Начин плаћања објашњен је у техничком упутству за електронско плаћање накнаде.

Електронски потпис се користи за потписивање електронске регистрационе пријаве, али и за потписивање докумената који могу бити прилози уз електронску пријаву. Упутство за потписивање квалификованим електронским сертификатом можете преузети овде.

Сертификациона тела у Републици Србији, која издају квалификовани електронски сертификат (електронски потпис), се налазе на следећем линку.

Препоручујемо да за потписивање докумената користите NEXU апликацију.

Прилагање електронских докумената

У поступку еРегистрације сви документи који се прилажу морају бити у електронској форми. 

Овде је потребно разликовати документе које оснивач/члан (или његов пуномоћник) сâм изворно саставља у електронској форми и потписује својим квалификованим електронским сертификатом, од докумената које издају трећа лица или државни органи и која морају бити оверена електронским печатом или потписом овлашћеног лица тог лица/органа који је документ издао.

Ако подносилац пријаве није у могућности да нека документа приложи у изворној електронској форми, на располагању има могућност дигитализације, односно претварања једног документа из папирног у електронски облик (који се сматра копијом). Да би оваква копија била верна оригиналу, односно да би електронски докуменат који се прилаже имао исту правну снагу као оригиналан папирни документ, потребно је да га потпише својим квалификованим електронским потписом:

  • лице које је документ издало (нпр. папирну потврду банке треба да овери овлашћени службеник банке својим електронским потписом) или
  • лице које је законом овлашћено за оверу преписа (јавни бележник – нотар) или
  • адвокат уписан у именик адвоката Адвокатске коморе Србије (уз услов да је тај адвокат истовремено и пуномоћник који подноси регистрациону пријаву).

Потписивање електронског документа може да се обави коришћењем одговарајућег програма (нпр. Adobe Acrobat Reader под условом да је правилно подешен у складу са упутством) или коришћењем бесплатне услуге за електронско потписивање докумената (NEXU) која се налази на интернет страни Агенције за привредне регистре (https://aplikacije3.apr.gov.rs/ElektronskoPotpisivanje).
Препоручујемо да за потписивање докумената користите NEXU апликацију или да се уверите да је други програм одговарајуће подешен јер у супротном постоји могућност да вам апликација не прихвати тако потписан документ.
Напомињемо да величина појединачног документа не сме да пређе 50 Мб.

Решење регистратора у форми електронског документа

Решење регистратора у форми е-документа, потписано е-потписом регистратора, добија се на унету имејл адресу или се може преузети из саме апликације након е-регистрације.

Ни једна институција не сме да условљава спровођење одређене процедуре прилагањем решења у папирној форми уместо решења у електронској форми, али за случај да је ипак неопходно поседовање решења у папирној форми, потребно је АПР-у поднети:


Напомене и предуслови за подношење е-пријаве

Систем за подношење е-пријаве је осмишљен тако да усмерава корисника током уноса података да исправно и у складу са релевантним прописима попуни регистрациону пријаву. На овај начин се отклањају најчешћи недостаци у пријави који доводе до негативне одлуке регистратора.

Напомињемо да регистратор проверава испуњеност услова за регистрацију тек након подношења регистрационе пријаве. Иако апликација у великој мери сама опомиње да је дошло до неисправног уноса, одређени недостаци не могу бити унапред проверени, па се може десити да  успешно поднесете е-пријаву али да ипак не добијете одлуку којом се она усваја (нпр. назив већ постоји у бази података АПР). У апликацији су посебно означена поља која се обавезно попуњавају као и дугме „i“ које пружа више информација о начину уноса података у конкретном пољу. Подносилац сâм мора да води рачуна о правопису, словним грешкама, писму, размацима и сл. 

ПРЕДУСЛОВИ за подношење е-пријаве:

За подношење е-пријаве постоје четири важна предуслова. Подносилац пријаве мора да има:

  • електронски потпис (који ће касније свакако користити за подношење финансијских извештаја, комуникацију са Пореском управом или еУправом). Сертификациона тела у Републици Србији, која издају квалификовани електронски сертификат (електронски потпис), се налазе на следећем линку.
  • инсталиран читач електронских картица и инсталирану NEXU апликацију за електронско потписивање (NEXU апликација је дизајнирана од стране Агенције за привредне регистре и може служити кориснику и за креирање свих будућих електронских докумената, фактура и сл. Њено преузимање са сајта АПР је бесплатно),
  • могућност плаћања електронским путем коришћењем Visa, Dina или MasterCard платне картице,
  • отворен налог на систему Агенције за привредне регистре, ради приступа апликацији.

Пријава за регистрацију се може поднети само уколико су попуњена сва обавезна поља и ако је:

  • плаћена накнада за е-регистрацију, при чему је плаћање обавезно извршити искључиво електронским путем приликом подношења захтева (одн. није могуће приложити скенирану папирну уплатницу),
  • пријава потписана квалификованим е-потписом издатим на територији Републике Србије, при чему ЈМБГ, број пасоша или евиденцијски број за странца из е-потписа подносиоца мора бити идентичан са ЈМБГ, бројем или евиденцијским бројем који је унет као податак у одељку „Подносилац захтева“,
  • приложени су сви обавезни документи - у ПДФ формату и електронски потписани валидним електронским сертификатом лица овлашћеног за потписивање документа, при чему величина појединачног документа не сме да пређе 50 Мб. Документа која је иначе дозвољено приложити у форми обичне копије (нпр. копија личног идентификационог документа) не мора бити потписана електронским сертификатом, већ је довољно само да буде приложена у форми ПДФ документа.


еОснивање - електронско подношење регистрационе пријаве оснивања

За правне аспекте и обавезну документацију, потребно је да прочитате информације у одељку Упутства.

Такође, за комплетне информације о подношењу електронске пријаве потребно је да прочитате и одељке Опште информације и Напомене и предуслови за подношење е-пријаве.

Од 17. маја 2023. године регистрациона пријава оснивања привредног друштва, и то друштва са ограниченом одговорношћу (ДОО), акционарског друштва (АД), командитног друштва (КД) и ортачког друштва (ОД) се Регистру привредних субјеката Агенције за привредне регистре може поднети искључиво електронским путем.  Једини изузетак представљају привредна друштва која настају услед статусне промене и која пријаву оснивања могу поднети на оба начина.

Остале правне форме које се региструју у Регистру привредних субјеката (задруге и задружни савези, јавна предузећа, огранци и представништва страних привредних друштаваимају могућност да се оснивају како у папиру тако и електронски (уколико то желе).

Информације које се односе на подносиоца:

Е-пријаву оснивања може да поднесе физичко лице (будући члан друштва) или лице које за подношење пријаве оснивања Агенцији пуномоћјем овласти будући члан (пуномоћник оснивача).

Уколико је подносилац будући члан или један од чланова, пријаву потписује својим квалификованим електронским потписом.

Уколико је подносилац пуномоћник, он потписује пријаву својим квалификованим електронским потписом, а у прилогу мора бити пуномоћје у форми електронског документа (потписано од стране будућег члана друштва његовим електронским потписом или потписано својеручним потписом будућег члана и затим дигитализовано од стране адвоката/нотара).

Подносилац електронске регистрационе пријаве мора имати квалификовани електронски сертификат издат од стране сертификационог тела Републике Србије.

Страна физичка лица могу да добију квалификовани електронски сертификат под истим условима као и домаћа (с тим што морају лично преузети сертификат) и могу бити подносиоци е-пријаве.

Важно: приликом попуњавања пријаве, водите рачуна да сте у одељку Подносилац захтева ЈМБГ, број пасоша или евиденцијски број за странца навели идентично како је овај податак унет у електронски сертификат лица које ће потписати пријаву, јер у супротном апликација неће дозволити потписивање захтева. 

Информације које се односе на попуњавање електронске пријаве:

Електронска пријава оснивања попуњава се уношењем обавезних података тј. попуњавањем обавезних поља на електронској форми захтева.

Шта је важно знати у вези са попуњавањем е-пријаве оснивања?

  • Поред сваког корака постоји симбол за Инфопоље „i“ на који можете да кликнете и прочитате кратке корисне информације у вези са попуњавањем поља конкретног корака.
  • Поља обележена црвеном бојом и симболом „*“ су обавезна поља и њих увек морате да попуните. Остала поља су опциона и попуњавају се ако за тиме постоји потреба у конкретном случају и за конкретно друштво које се оснива.
  • Подносилац пријаву попуњава по предвиђеном редоследу и није могуће прећи на следећи корак док нису попуњена сва обавезна поља на претходном. Уколико вам апликација не дозвољава да пређете на следећи корак, вратите се не претходне и проверите да ли сте попунили сва обавезна поља.
  • Водите рачуна да податке о истом физичком лицу попуњавате увек на исти начин – нпр. ако једно исто лице (под чиме се подразумева лице са истим индетификационим бројем, било да је то ЈМБГ, број пасоша или ЕБС) као подносилац унето ћирилицом, потребно је да на исти начин буде унето и на другом месту на ком би могло да се појави (нпр. као директор или члан) јер ће у супротном апликација пријавити грешку „За исто физичко лице унети су различити подаци (проверите словне грешке, писмо и сл.“). Иста грешка појавиће се и када је направљена нека словна грешка или је нехотице негде унет размак.
  • Када прођете све обавезне кораке, можете прећи и на оне необавезне, односно на унос података који се уписују само ако постоје у конкретном друштву.
  • У сваком тренутку можете кликнути на дугме „Сачувај“ у горњем менију како не бисте изгубили унете податке (чување није аутоматско).
  • На крају, по уносу свих података прелазите на прилагање обавезне документације.
  • Након што се сви документи учитају у апликацију (upload) потребно је да кликнете на дугме „Сачувај“ у горњем менију. Апликација ће вас упозорити ако сте приложили документ који није електронски потписан, а реч је о документу који мора бити потписан.
  • Следећи корак је „Верификација е-маил адресе“. Добро проверите да ли сте исправно унели е-маил адресу јер без верификације нећете моћи да наставите даље. Ако сте се уверили да сте адресу исправно уписали, причекајте пристизање верификационог имејла, будући да ово услед оптерећености сервера може потрајати и по неколико минута, а такође проверите и нежељену пошту.
  • Следећи корак је „Валидирај захтев“. На овом кораку апликација врши додатне провере исправности унетих података. Уколико постоји грешка, исписаће се на екрану, након чега је потребно да грешку исправите и поновите кораке „Сачувај“ и „Валидирај“. Ако је све у реду, можете прећи на следећи корак.
  • „Израчунај цену“ – апликација врши израчунавање цене и након тога вам се цена захтева исписује на екрану. Након овога, можете прећи на следећи корак „Плати“. Водите рачуна да након плаћања није више могућа измена захтева, тако да још једном проверите да ли сте све податке исправно унели.
  • Након клика на дугме „Плати“ апликација ће вас упозорити да искључите „pop-up blocker“ уколико је укључен у претраживачу који користите и затим вас преусмерити на нови прозор платне институције где ћете обавити плаћање. Ако се тај нови прозор не отвара, највероватније вам је укључен „pop-up blocker“, па ће бити неопходно да га одблокирате и поновите акцију „Плати“.
  • По обављеном плаћању, прелазите на коначан корак „Поднеси“. Пре клика на дугме Поднеси, потребно је да покренете „NEXU“ апликацију за потписивање и да убаците сертификат у читач (потписивање у Cloud-у је у припреми). Ако је све исправно покренуто, отвориће вам се прозор за потписивање и затим ћете поднети захтев.
  • Након подношења, у листи поднетих захтева моћи ћете да пратите статус поднетог захтева, а након што о њему буде донета одлука, моћи ћете да је прегледате избором опције „Преглед захтева“ а затим кликом на дугме у горњем десном углу „Преглед потврда/решења“.
  • У тренутку када је ваш захтев добио свој број (АПР број у формату БД*****/20**) оснивач има могућност да унесе податке о стварним власницима кликом на опцију „Евиденција стварних власника“. Више о евиденцији и евидентирању стварног власника можете прочитати овде.

 Повезане пријаве:

  1. Измена пријаве – када једном започнете подношење електронске пријаве, имате могућност да пријаву сачувате и њено попуњавање и подношење довршите касније. То можете учинити тако што ћете кликнути на вашу пријаву и затим изабрати опцију „Измена пријаве“ и наставити даље попуњавање. Ова опција доступна је све док пријава не буде плаћена јер након тога више није могућа измена пријаве.
  2. Преглед захтева – након што сте захтев поднели, увид у свој захтев можете вршити коришћењем опције „Преглед захтева“. Ова опција остаје доступна увек и кроз њу можете приступити и потврди о поднетом захтеву и извршити увид у донету одлуку регистртора.
  3. Допуна пријаве – ако сте приликом подношења пријаве заборавили да унесете неки податак или сте га унели погрешно или сте заборавили да приложите неки документ или сте приложили неисправан документ, имате могућност да пријаву допуните. Ова могућност постоји од тренутка када је ваша пријава добила БД број до тренутка када буде донета одлука Регистратора. Када изаберете Допуну пријаве, апликација ће вам на екрану исписати све податке које сте унели кроз први захтев, а ви можете да их промените или обришете или додате нове. Немојте да заборавите да подаци које сте унели у пријаву и докумети које прилажете морају бити у свему усаглашени, јер у супротном пријава може бити одбачена. Водите рачуна да ће се допуна пријаве видети испод ваше основне пријаве и можете је прегледати кликом на стрелицу са десне стране, као и да није могуће креирати нову допуну уколико сте већ креирали једну коју још увек нисте поднели.
  4. Одустанак од пријаве – ако из било ког разлога желите да одустанете од пријаве, то можете учинити од тренутка подношења пријаве (добијања БД броја) па све док не буде донета одлука регистратора. Имајте у виду да након подношења одустанка није могуће да се предомислите и „одустанете од одустанка“ тако да ће поступак свакако бити обустављен, а ви ћете моћи да поднесете нову пријаву. Такође, након одустанка, није могућ повраћај накнаде јер се у овом случају доноси одлука регистратора по захтеву (решење о обустави поступка).
  5. Поступање по одбаченој пријави – ако је ваша пријава одбачена, можете отклонити утврђене недостатке тако што ћете кликнути на одбачени захтев и изабрати опцију „Поступање по одбаченој пријави“. Ту ће вам се отворити форма у који ћете поново унети све неопходне податке и/или приложити тражене документе и даље наставити на исти начин као што сте поднели и основни захтев који је одбачен. Поступање по одбаченој пријави заправо вам даје могућност да платите за половину умањен износ основне накнаде. Водите рачуна да ово право можете да искористите само једном и то у року од 30 дана од дана када је донето решење о одбачају. Ако из било ког разлога нисте у могућности да поступите по одбаченој пријави у електронској форми, а при томе није реч о некој од правних форми које се обавезно оснивају електронским путем (тј. нису у питању ОД, КД, ДОО или АД) имате могућност да поднесете сасвим нову пријаву у папирном облику, али се у том случају не позивате на одбачено решење и плаћате пун износ накнаде прописан за подношење пријаве у папирном облику.
  6. Брисање захтева – ако из било ког разлога желите да одустанете од подношења пријаве пре него што сте захтев платили, то можете учинити избором опције „Брисање захтева“.
  7. Отказивање захтева - ако сте захтев платили, али га нисте поднели, и из било ког разлога не желите да га поднесете, имате на располагању опцију „Откажи захтев“. Након отказивања захтева, средства која сте уплатили биће вам аутоматски враћена на рачун.
  8. +Повежи са статусном променом – ова акција користи се само у ситуацијама када је оснивање које подносите део статусне промене за коју сте претходно креирали тзв. „Кровни захтев“ односно захтев за спровођење статусне промене који ће објединити све појединачне захтеве у оквиру конкретне статусне промене коју спроводите (оснивање, промена и/или брисање учесника). Такође, ова функција користи се само у фази спровођења статусне промене, док се у фази објаве нацрта не користи.

еРегистрацију оснивања привредног друштва Вам може олакшати видео упутство или водич у сликама кроз е-регистрацију ДОО (приказује ситуацију када члан друштва е-пријаву подноси сам за себе, нема уплаћеног улога и управљање је једнодомно), као и упутство за кориснике у пдф формату

Информације које се односе на прилагање електронске документације:

За конкретну документацију коју је потребно приложити погледајте одељак Упутства – Оснивање.

Сва документа која се прилажу уз електронску пријаву оснивања морају бити у електронској форми. Ово подразумева да су сачињена у електронској форми и потписана електронским потписом или печатом њиховог издаваоца. Тако нпр. оснивачки акт потписују оснивачи (сви чланови ДОО, ортаци код ОД, комплементари и командитори код КД, односно сви акционари код АД), потврду банке о уплати оснивачког улога потписује овлашћено лице банке, превод неког документа овлашћени преводилац итд. Једини изузетак представља доказ о идентитету члана друштва који мора бити у електронској форми, али не мора бити електронски потписан, а прилаже се само у ситуацији када оснивач није својим сертификатом потписао оснивачки акт, већ доставља дигитализован акт.
Ако не поседујете документе који су изворно сачињени у електронској форми, онда имате могућност да извршите дигитализацију папирних докумената (пребацивање у електронску PDF форму). Овако конвертован документ се међутим сматра обичном копијом, због чега је неопходно да је својим електронским потписом (или печатом) овери:

  1. лице које је документ издало (нпр. папирну потврду банке о уплати оснивачког улога треба да овери овлашћени службник банке својим електронским потписом, уверење пореске управе својим електронским печатом надлежна пореска управа и сл.) или
  2. лице које је законом овлашћено за оверу преписа (јавни бележник – нотар, који може да изврши дигитализацију и оверу сваког документа изворно сачињеног у папирној форми)
  3. адвокат уписан у именик адвоката Адвокатске коморе Србије (који такође нема ограничење у погледу врсте документа који може да дигитализује и овери, али када дигитализацију и оверу ради адвокат, постоји додатни услов да је тај адвокат истовремено и потписник регистрационе пријаве - пуномоћник)

Кaда је реч о оснивачком акту, постоји неколико ситуација и начина да овај документ буде исправно састављен и приложен уз регистрациону пријаву оснивања:

  1. ако сви оснивачи имају свој електронски сертификат, довољно је да га сачине као електронски документ (нпр. у Word-u и затим га конвертују у PDF формат) и потпишу својим сертификатом. Када сви оснивачи имају свој квалфиковани електронски сертификат, учешће јавног бележника није потребно јер сертификат замењује оверу потписа.
  2. ако оснивач/и нема/ју своје квалификоване електронске сертификате онда је потребно да оверу потписа обаве код јавног бележника у папиру. Затим се тај документ претвара у PDF формат и може да га дигитализује својим електронским сертификатом/печатом или јавни бележник који је и ради оверу потписа или га може дигитализовати адвокат кога ће оснивач ангажовати као пуномоћника за подношење електроснке регистрационе пријаве оснивања. Овде је важно имати у виду да дигитализација од стране адвоката може да буде извршена само након што је јавни бележник претхдно оверио потписе оснивача, јер адвокат није овлашћен да врши оверу потписа.
  3. ако оснивач/и нема/ју своје квалификоване електронске сертификате или се налазе у иностранству, могу овластити и пуномоћника који поседује свој сертификат да уместо њих изврши потписивање оснивачког акта, али је у том случају потребно да тај пуномоћник поседује и приложи јавнобележнички оверено пуномоћје за вршење ове радње. Такво пуномоћје такође мора бити дигиталиовано од стране јавног бележника или адвоката који је и подносилац пријаве. Ако ће пуномоћник у име оснивача вршити оверу потписа код јавног бележника у папирној форми, онда није дужан да пуномоћје прилаже уз регистрациону пријаву, јер ће овлашћење за потписивање оснивачког акта тада вршити јавни бележник.
  4. ако је оснивачки акт оверен у иностранству, дигитализацију тог акта може да изврши искључиво домаћи јавни бележник или адвокат ако је подносилац пријаве.

Када је реч о документацији која се прибавља у иностранству, конкретно изводи из страних регистара као доказ о идентитету страног правног лица, битно је нагласити да се у поступку еРегистрације не прихватају електронски документи издати од стране иностраних органа и снабдевени њиховим електронским сертификатом (или печатом). Наиме, одредбом члана 40. Закона којим се уређује електронски документ и квалификоване електронске услуге од поверења, прописано је да се стране квалификоване услуге од поверења у Србији могу признавати само у случају постојања реципроцитета регулисаног потврђеним међународним споразумом. С обзиром на наведено, то је у овој ситуацији једино решење да се такав документ одштампа у земљи порекла тј. да се направи копија коју ће као верну електронском оригиналу потврдити инострани орган овере. Потом се такав папирни документ може дигитализовати од стране нашег нотара или адвоката и као такав користити у поступку регистрације.

Доказ о идентитету оснивача (скенирани пасош или лична карта) прилаже се увек када оснивач није својим електронским сертификатом потписао оснивачки акт (већ је рађена дигитализација).

Ово може бити обична копија, дакле довољно је да буде у PDF формату и не мора бити дигитално потписано. 

еПромене - електронско подношење регистрационе пријаве промене података

За правне аспекте и обавезну документацију, потребно је да прочитате информације у одељку Упутства.

Такође, за комплетне информације о подношењу електронске пријаве потребно је да прочитате и одељке Опште информације и Напомене и предуслови за подношење е-пријаве.

Промене података привредних друштава и других привредних субјеката које се уписују у Регистар привредних субјеката врше се на два начина: папирно или електронски. Не постоји обавеза електронске регистрације када су промене у питању. Ипак, ако сте поступак започели електронски, потребно је да све евентуалне допунске радње у том поступку спроводите електронски. Ако из било ког разлога нисте у могућности да поступак окончате на тај начин (нпр. да поступите по одбаченој пријави или поднесете неопходну допуну), не можете се „пребацити“ на папирни начин, али можете поднети нову пријаву у папирној форми и платити пун износ прописане накнаде за конкретне промене (без позивања на одбачену електронску пријаву).

Информације које се односе на подносиоца:

Е-пријаву промене може да поднесе овлашћено физичко лице (у зависности од врсте промене) или његов пуномоћник.

Подносилац електронске регистрационе пријаве мора имати квалификовани електронски сертификат издат од стране сертификационог тела Републике Србије.

Страна физичка лица могу да добију квалификовани електронски сертификат под истим условима као и домаћа (с тим што морају лично преузети сертификат) и могу бити подносиоци е-пријаве.

Ако е-пријаву подноси законски заступник који је ограничен супотписом, eлектронску регистрациону пријаву потписује само законски заступник, али је тада неопходно приложити и сагласност супотписника за подношење регистрационе пријаве, у форми електронског документа, потписану квалификованим електронским потписом супотписника. Ако супотписник не поседује електронски сертификат, дигитализацију сагласности која је изворно дата у папирној форми може да изврши искључиво јавни бележник или адвокат који је и подносилац пријаве (али не и законски заступник).

Уколико је подносилац пуномоћник, он потписује пријаву својим квалификованим електронским потписом, а у прилогу пријаве мора бити приложено пуномоћје у форми електронског документа (потписано од стране овлашћеног лица његовим електронским потписом или потписано својеручним потписом овлашћеног лица и затим дигитализовано од стране адвоката/нотара).

Важно: приликом попуњавања пријаве, водите рачуна да сте у одељку Подносилац захтева ЈМБГ, број пасоша или евиденцијски број за странца навели идентично како је овај податак унет у електронски сертификат лица које ће потписати пријаву, јер у супротном апликација неће дозволити потписивање захтева.

Информације које се односе на попуњавање електронске пријаве:

Електронска пријава промене попуњава се уношењем обавезних података тј. попуњавањем обавезних поља на електронској форми захтева пратећи одређени редослед корака.

Шта је важно знати у вези са попуњавањем е-пријаве промене?

  • Поред сваког корака постоји симбол за Инфопоље „i“ на који можете да кликнете и прочитате кратке корисне информације у вези са попуњавањем поља конкретног корака.
  • Поља обележена црвеном бојом и симболом „*“ су обавезна поља и њих увек морате да попуните. Остала поља су опциона и попуњавају се ако за тиме постоји потреба у конкретном случају.
  • Подносилац пријаву попуњава по предвиђеном редоследу и није могуће прећи на следећи корак док нису попуњена сва обавезна поља на претходном. Уколико вам апликација не дозвољава да пређете на следећи корак, вратите се на претходне и проверите да ли сте попунили сва обавезна поља.
  • Водите рачуна да податке о истом физичком лицу попуњавате увек на исти начин – нпр. ако једно исто лице (под чиме се подразумева лице са истим идентификационим бројем, било да је то ЈМБГ, број пасоша или ЕБС) као подносилац унето ћирилицом, потребно је да на исти начин буде унето и на другом месту на ком би могло да се појави (нпр. као директор или члан) јер ће у супротном апликација пријавити грешку „За исто физичко лице унети су различити подаци (проверите словне грешке, писмо и сл.“). Иста грешка појавиће се и када је направљена нека словна грешка или је нехотице негде унет размак.

Редослед корака приликом попуњавања електронске регистрационе пријаве промене је следећи:

  • Први корак је избор опције Креирај нови захтев где ћете најпре изабрати који тип поступка покрећете (Промену података или неку од промена статуса: Покретање или Обуставу поступка ликивдације, Покретање или Обуставу стечајног поступка или Промену правне форме). Када бирате неки од захтева који се односе на промену статуса, имајте у виду да кроз те захтеве не можете да промените друге податке већ само оно што је везано за конкретан тип захтева.
  • Након избора опције за Промену података, потребно је да најпре унесете Матични број привредног субјекта код ког желите да извршите промену и затим кликнете на дугме „Преузми податке“, а апликација ће аутоматски повући регистровано стање за изабрани субјект.
  • Након овог корака, прелазите на корак „Промена података“ на ком означавате које промене желите да извршите. Апликација ће вам омогућити измену само оних података које сте означили у овом кораку. Исто тако, ако неку промену означите, али не извршите измену над тим подацима, апликација ће вас упозорити да нисте извршили промене које сте означили. Ако се то догоди, проверите које податке сте пропустили да измените или ако сте грешком означили неку промену коју нисте желели, вратите се на корак 2. и отчекирајте промену коју не желите да извршите.
  • Наредни корак је Унос промена. На овом кораку, апликација вам приказује регистроване податке које можете да измените или обришете, а ако таквих података нема, отвара празна поља у које можете да унесете нове податке које желите да региструјете.
  • У зависности од конкретне промене коју радите, апликација ће вас у неким ситуацијама опоменути ако је дошло до погрешног уноса података, али не за све.
  • У сваком тренутку можете кликнути на дугме „Сачувај“ у горњем менију како не бисте изгубили унете податке (чување није аутоматско).На крају, по уносу свих података прелазите на прилагање документације. Потрудите се да у падајућој листи пронађете и изаберете одговарајући тип документа, а тек ако такав документ не постоји у листи, можете изабрати документ типа „Остало“. За све одлуке које доносе органи друштва, а које нису посебно именоване, можете користити тип документа „Одлука надлежног органа друштва“.
  • За документе које желите да региструјете или објавите, потребно је да поред документа чекирате и одговарајућу кућицу „Регистрација“ или „Објава“. Документи који се региструју се аутоматски и објављују, тако да то не морате посебно да назначите.
  • Након што се сви документи учитају у апликацију (upload) потребно је да кликнете на дугме „Сачувај“ у горњем менију. Апликација ће вас упозорити ако сте приложили документ који није електронски потписан, а реч је о документу који мора бити електронски потписан.
  • Следећи корак је „Верификација имејл адресе“. Добро проверите да ли сте исправно унели имејл адресу јер без верификације нећете моћи да наставите даље. Ако сте се уверили да сте адресу исправно уписали, причекајте пристизање верификационог имејла, будући да ово услед оптерећености сервера може потрајати и по неколико минута, а такође пороверите и нежељену пошту.
  • Следећи корак је „Валидирај захтев“. На овом кораку апликација врши додатне провере исправности унетих података. Уколико постоји грешка, исписаће се на екрану, након чега је потребно да грешку исправите и поновите кораке „Сачувај“ и „Валидирај“. Ако је све у реду, можете прећи на следећи корак
  • „Израчунај цену“ – апликација врши израчунавање цене захтева на основу унетих податка и након тога вам се цена захтева исписује на екрану. Апликација међутим не може да зна да ли је нека од промена које пријављујете неблаговремена (промена настала пре више од 15 дана), тако да сте у обавези да сами изабрете опцију „Израчунај накнаду за неблаговремену пријаву“ ако промену пријављујете неблаговремено. Након овога, можете прећи на следећи корак „Плати“. Водите рачуна да након плаћања није више могућа измена захтева, тако да још једном проверите да ли сте све податке исправно унели.
  • Након клика на дугме „Плати“ апликација ће вас упозорити да искључите „pop-up blocker“ уколико је укључен у претраживачу који користите и затим вас преусмерити на нови прозор платне институције где ћете обавити плаћање. Ако се тај нови прозор не отвара, највероватније вам је укључен „pop-up blocker“, па ће бити неопходно да га одблокирате и поновите акцију „Плати“.
  • По обављеном плаћању, прелазите на коначан корак „Поднеси“. Пре клика на дугме Поднеси, потребно је да покренете „NEXU“ апликацију за потписивање и да убаците сертификат у читач (потписивање у Cloud-у је у припреми). Ако је све исправно покренуто, отвориће вам се прозор за потписивање и затим ћете поднети захтев.
  • Након подношења, у листи поднетих захтева моћи ћете да пратите статус поднетог захтева, а након што о њему буде донета одлука, моћи ћете да је прегледате избором опције „Преглед захтева“ а затим кликом на дугме у горњем десном углу „Преглед потврда/решења“

Повезане пријаве:

  1. Измена пријаве – када једном започнете подношење електронске пријаве, имате могућност да пријаву сачувате и њено попуњавање и подношење довршите касније. То можете учинити тако што ћете кликнути на вашу пријаву и затим изабрати опцију „Измена пријаве“ и наставити даље попуњавање. Ова опција доступна је све док пријава не буде плаћена јер након тога више није могућа измена пријаве.
  2. Преглед захтева – након што сте захтев поднели, увид у свој захтев можете вршити коришћењем опције „Прелед захтева“. Ова опција остаје доступна увек и кроз њу можете приступити и потврди о поднетом захтеву и извршити увид у донету одлуку регистртора.
  3. Допуна пријаве – ако сте приликом подношења пријаве заборавили да унесете неки податак или сте га унели погрешно или сте заборавили да приложите неки документ или сте приложили неисправан документ, имате могућност да пријаву допуните. Ова могућност постоји од тренутка када је ваша пријава добила БД број до тренутка када буде донета одлука регистратора. Када изаберете Допуну пријаве, апликација ће вам на екрану исписати све податке које сте унели кроз основни захтев, а ви можете да их промените или обришете или да додате нове. Немојте да заборавите да подаци које сте унели у пријаву и докумети које прилажете морају бити у свему усаглашени, јер у супротном пријава може бити одбачена. Водите рачуна да ће се допуна пријаве видети испод ваше основне пријаве и можете је прегледати кликом на стрелицу са десне стране, као и да није могуће креирати нову допуну уколико сте већ креирали једну коју још увек нисте поднели. Ако сте кроз допуну проширили захтев, кликом на дугме Израчунај цену, апликација ће вас обавестити да ли постоји потреба да захтев доплатите и ако је то случај, преусмериће вас на страницу за плаћање. Ако сте кроз допуну одустали од дела захтева, апликација ће вас одвести на подношење допуне без плаћања накнаде, а евентуални вишак плаћене накнаде биће аутоматски враћен на рачун платиоца након доношења одлуке регистратора.
  4. Одустанак од пријаве – ако из било ког разлога желите да одустанете од пријаве, то можете учинити од тренутка подношења пријаве (добијања БД броја) па све док не буде донета одлука регистратора. Имајте у виду да након подношења одустанка није могуће да се предомислите и „одустанете од одустанка“ тако да ће поступак свакако бити обустављен, а ви ћете моћи да поднесете нову пријаву. Такође, након одустанка, није могућ повраћај накнаде јер се у овом случају доноси одлука регистратора по захтеву (решење о обустави поступка).
  5. Поступање по одбаченој пријави – ако је ваша пријава одбачена, можете отклонити утврђене недостатке тако што ћете кликнути на одбачени захтев и изабрати опцију „Поступање по одбаченој пријави“. Ту ће вам се отворити форма у који ћете поново унети све неопходне податке и/или приложити тражене документе и даље наставити на исти начин као што сте поднели и основни захтев који је одбачен. Поступање по одбаченој пријави заправо вам даје вам могућност да платите за половину умањен износ основне накнаде. Водите рачуна да ово право можете да искористите само једном и то у року од 30 дана од дана када је донето решење о одбачају. Ако из било ког разлога нисте у могућности да поступите по одбаченој пријави промене у електронској форми, имате могућност да поднесете сасвим нову пријаву у папирном облику, али се у том случају не позивате на одбачено решење и плаћате пун износ накнаде прописан за подношење пријаве у папирном облику.
  6. Брисање захтева – ако из било ког разлога желите да одустанете од подношења пријаве пре него што сте захтев платили, то можете учинити избором опције „Брисање захтева“.
  7. Отказивање захтева - ако сте захтев платили, али га нисте поднели, и из било ког разлога не желите да га поднесете, имате на располагању опцију „Откажи захтев“. Након отказивања захтева, средства која сте уплатили биће вам аутоматски враћена на рачун.
  8. +Повежи са статусном променом – ова акција користи се само у ситуацијама када је промена коју подносите део статусне промене за коју сте претходно креирали тзв. „Кровни захтев“ односно захтев за спровођење статусне промене који ће објединити све појединачне захтеве у оквиру конкретне статусне промене коју спроводите (оснивање, промена и/или брисање учесника). Такође, ова функција користи се само у фази спровођења статусне промене, док се у фази објаве нацрта не користи.

Информације које се односе на прилагање електронске документације:

За конкретну документацију коју је потребно приложити погледајте одељак Упутства – Промене.

Сва документа која се прилажу уз електронску пријаву промена морају бити у електронској форми. Ово подразумева да су сачињена у електронској форми и потписана електронским потписом или печатом њиховог издаваоца. Једини изузетак представља доказ о идентитету члана друштва који мора бити у електронској форми, али не мора бити електронски потписан, а прилаже се приликом приступања члана.

Ако немате документе који су изворно сачињени у електронској форми, на располагању вам је могућност да извршити дигитализацију папирних докумената (пребацивање у електронску PDF форму). Овако конвертован документ се међутим сматра обичном копијом, због чега је неопходно да је својим електронским потписом (или печатом) овери:

  1. лице које је документ издало (нпр. папирну потврду банке о уплати новчаног улога треба да овери овлашћени службник банке својим електронским потписом, уверење пореске управе својим електронским печатом надлежна пореска управа и сл.) или
  2. лице које је законом овлашћено за оверу преписа (јавни бележник – нотар, који може да изврши дигитализацију и оверу сваког документа изворно сачињеног у папирној форми),
  3. адвокат уписан у именик адвоката Адвокатске коморе Србије (који такође нема ограничење у погледу врсте документа који може да дигитализује и овери, али када дигитализацију и оверу ради адвокат, постоји додатни услов да је тај адвокат истовремено и потписник регистрационе пријаве - пуномоћник).

Кaда је реч о одлукама надлежних органа друштва (скупштине, одбора, директора...), постоји неколико ситуација и начина да ови документи буде исправно састављени и приложени уз регистрациону пријаву промене:

  1. ако сви потписници одлуке (ако је друштво једночлано онда једини члан или законски заступник тог члана ако је члан правно лице, оба члана у двочланом друштву, председник скупштине када је он једини потписник) имају свој електронски сертификат, довољно је да га сачине као електронски документ (нпр. у Word-u и затим га конвертују у PDF формат) и потпишу својим сертификатом. Ова могућност не постоји једино код одлука за које је прописана обавезна овера потписа/солемнизација од стране јавног бележника (као што је одлука о повећању капитала уносом непокретности).
  2. ако оснивач/и нема/ју своје квалификоване електронске сертификате или се налазе у иностранству, могу овластити и пуномоћника који поседује свој сертификат да уместо њих изврши (доношење) потписивање одлуке, али је у том случају потребно да тај пуномоћник поседује и приложи и пуномоћје за вршење ове радње. Такво пуномоћје мора бити дигиталиовано од стране јавног бележника или адвоката који је и подносилац пријаве.
  3. ако потписници немају своје квалификоване електронске сертификате одлуке могу потписати својеручно (папирни облик), а затим такве одлуке могу бити дигитализоване тј. претворене у PDF формат и потписане електронским сертификатом:
    • законског или осталог заступника привредног друштва чија је то одлука,
    • јавног бележника,
    • адвоката који ће бити и подносилац пријаве (пуномоћник друштва).

Заступник друштва ипак нема овлаћење да дигитализује личне изјаве воље као што је нпр. оставка или изјава о иступању будући да није реч о документима чији је доносилац друштво.

Када је реч о уговору о преносу удела као најчешћем основу за промену чланова у друштву, а за који је прописана обавезна оверена форма, до измена прописа, није могуће да овај документ буде потписан електронским сертификатом преносиоца и стицаоца. Једини начин је да потписи буду оверени од стране јавног бележника и да затим уговор дигитализује или јавни бележник или адвокат који ће бити подносилац пријаве.

Доказ о идентитету оснивача који је физичко лице (скенирани пасош или лична карта) прилаже се увек када у друштво приступа нови члан. Ово може бити обична копија, односно довољно је да буде у PDF формату и не мора бити дигитално потписано.

Када је реч о документацији која се прибавља у иностранству, конкретно изводи из страних регистара као доказ о идентитету страног правног лица, битно је нагласити да се у поступку еРегистрације не прихватају електронски документи издати од стране иностраних органа и снабдевени њиховим електронским сертификатом (печатом). Наиме, одредбом члана 40. Закона којим се уређује електронски документ и квалификоване електронске услуге од поверења, прописано је да се стране квалификоване услуге од поверења у Србији могу признавати само у случају постојања реципроцитета регулисаног потврђеним међународним споразумом. С обзиром на наведено, то је у овој ситуацији једино решење да се такав документ одштампа у земљи порекла тј. да се направи копија коју ће као верну електронском оригиналу потврдити инострани орган овере. Потом се такав папирни документ може дигитализовати од стране нашег нотара или адвоката и као такав користити у поступку регистрације. 

еБрисање - електронско подношење регистрационе пријаве брисања

За правне аспекте и обавезну документацију, потребно је да прочитате информације у одељку Упутства.  

Такође, за комплетне информације о подношењу електронске пријаве потребно је да прочитате и одељке Опште информације и Напомене и предуслови за подношење е-пријаве.

Брисање привредних друштава и других привредних субјеката које се уписују у Регистар привредних субјеката врше се на два начина: папирно или електронски. Не постоји обавеза електронске регистрације када је брисање у питању. Ипак, ако сте поступак започели електронски, потребно је да све евентуалне допунске радње у том поступку спроводите електронски. Ако из било ког разлога нисте у могућности да поступак окончате на тај начин (нпр. да поступите по одбаченој пријави или поднесете неопходну допуну), не можете се „пребацити“ на папирни начин, али можете поднети нову пријаву у папирној форми и платити пун износ прописане накнаде (без позивања на одбачену електронску пријаву).

Информације које се односе на подносиоца:

Е-пријаву брисања може да поднесе овлашћено физичко лице (у зависности од врсте промене) или његов пуномоћник.

Подносилац електронске регистрационе пријаве мора имати квалификовани електронски сертификат издат од стране сертификационог тела Републике Србије.

Страна физичка лица могу да добију квалификовани електронски сертификат под истим условима као и домаћа (с тим што морају лично преузети сертификат) и могу бити подносиоци е-пријаве.

Ако е-пријаву подноси законски заступник који је ограничен супотписом, eлектронску регистрациону пријаву потписује само законски заступник, али је тада неопходно приложити и сагласност супотписника за подношење регистрационе пријаве, у форми електронског документа, потписану квалификованим електронским потписом супотписника. Ако супотписник не поседује електронски сертификат, дигитализацију сагласности која је изворно дата у папирној форми може да изврши искључиво јавни бележник или адвокат који је и подносилац пријаве (али не и законски заступник).

Уколико је подносилац пуномоћник, он потписује пријаву својим квалификованим електронским потписом, а у прилогу пријаве мора бити приложено пуномоћје у форми електронског документа (потписано од стране овлашћеног лица његовим електронским потписом или потписано својеручним потписом овлашћеног лица и затим дигитализовано од стране адвоката/нотара).

Важно: приликом попуњавања пријаве, водите рачуна да сте у одељку Подносилац захтева ЈМБГ, број пасоша или евиденцијски број за странца навели идентично како је овај податак унет у електронски сертификат лица које ће потписати пријаву, јер у супротном апликација неће дозволити потписивање захтева.

Информације које се односе на попуњавање електронске пријаве:

Електронска пријава брисања попуњава се уношењем обавезних података тј. попуњавањем обавезних поља на електронској форми захтева пратећи одређени редослед корака.

Шта је важно знати у вези са попуњавањем е-пријаве брисања?

  • Поред сваког корака постоји симбол за Инфопоље „i“ на који можете да кликнете и прочитате кратке корисне информације у вези са попуњавањем поља конкретног корака.
  • Поља обележена црвеном бојом и симболом „*“ су обавезна поља и њих увек морате да попуните. Остала поља су опциона и попуњавају се ако за тиме постоји потреба у конкретном случају.
  • Водите рачуна да податке о истом физичком лицу попуњавате увек на исти начин – нпр. ако једно исто лице (под чиме се подразумева лице са истим индетификационим бројем, било да је то ЈМБГ, број пасоша или ЕБС) као подносилац унето ћирилицом, потребно је да на исти начин буде унето и на другом месту на ком би могло да се појави јер ће у супротном апликација пријавити грешку „За исто физичко лице унети су различити подаци (проверите словне грешке, писмо и сл.“). Иста грешка појавиће се и када је направљена нека словна грешка или је нехотице негде унет размак.

Редослед корака приликом попуњавања електронске регистрационе пријаве брисања је следећи:

  • Први корак је избор опције Креирај нови захтев,
  • Након овога, отвориће се поље за унос података о субјекту за који се подноси пријава где је потребно да унесете Матични број привредног субјекта ког желите да бришете и затим кликнете на дугме „Преузми податке“, а апликација ће аутоматски повући регистровано стање за изабрани субјект.
  • Након овог корака, прелазите на корак „Подаци о подносиоцу пријаве“ где уносите све неопходне податке о подносиоцу.
  • Наредни корак је Основ брисања из регистра. На овом кораку, морате изабрати по ком основу се тражи брисање будући да се привредна друштва из Регистра бришу након што су претходно спровели неки поступак који води престанку друштва (најчешће ликвидација или стечај, али могу се брисати и услед промене надлжности или у склопу статусне промене).
  • У сваком тренутку можете кликнути на дугме „Сачувај“ у горњем менију како не бисте изгубили унете податке (чување није аутоматско).
  • На крају, по уносу свих података прелазите на прилагање документације. Потрудите се да у падајућој листи пронађете и изаберете одговарајући тип документа, а тек ако такав документ не постоји у листи, можете изабрати документ типа „Остало“. За уверења пореске управе бирате тип документа „Доказ о престанку пореских обавеза издат од стране надлежне организационе јединице Пореске управе РС“ и/или „Доказ о престанку пореских обавеза издат од стране надлежне јединице локалне самоуправе“.
  • Након што се сви документи учитају у апликацију (upload) потребно је да кликнете на дугме „Сачувај“ у горњем менију. Апликација ће вас упозорити ако сте приложили документ који није електронски потписан, а реч је о документу који мора бити електронски потписан.
  • Следећи корак је „Верификација е-маил адресе“. Добро проверите да ли сте исправно унели е-маил адресу јер без верификације нећете моћи да наставите даље. Ако сте се уверили да сте адресу исправно уписали, причекајте пристизање верификационог имејла, будући да ово услед оптерећености сервера може потрајати и по неколико минута, а такође пороверите и нежељену пошту.
  • Следећи корак је „Валидирај захтев“. На овом кораку апликација врши додатне провере исправности унетих података. Уколико постоји грешка, исписаће се на екрану, након чега је потребно да грешку исправите и поновите кораке „Сачувај“ и „Валидирај“. Ако је све у реду, можете прећи на следећи корак.
  • „Израчунај цену“ – апликација врши израчунавање цене захтева на основу унетих податка и након тога вам се цена захтева исписује на екрану. Након овога, можете прећи на следећи корак „Плати“. Водите рачуна да након плаћања није више могућа измена захтева, тако да још једном проверите да ли сте све податке исправно унели.
  • Након клика на дугме „Плати“ апликација ће вас упозорити да искључите „pop-up blocker“ уколико је укључен у претраживачу који користите и затим вас преусмерити на нови прозор платне институције где ћете обавити плаћање. Ако се тај нови прозор не отвара, највероватније вам је укључен „pop-up blocker“, па ће бити неопходно да га одблокирате и поновите акцију „Плати“.
  • По обављеном плаћању, прелазите на коначан корак „Поднеси“. Пре клика на дугме Поднеси, потребно је да покренете „NEXU“ апликацију за потписивање и да убаците сертификат у читач (потписивање у Cloud-у је у припреми). Ако је све исправно покренуто, отвориће вам се прозор за потписивање и затим ћете поднети захтев.
  • Након подношења, у листи поднетих захтева моћи ћете да пратите статус поднетог захтева, а након што о њему буде донета одлука, моћи ћете да је прегледате избором опције „Преглед захтева“ а затим кликом на дугме у горњем десном углу „Преглед потврда/решења“.

Повезане пријаве:

  1. Измена пријаве – када једном започнете подношење електронске пријаве, имате могућност да пријаву сачувате и њено попуњавање и подношење довршите касније. То можете учинити тако што ћете кликнути на вашу пријаву и затим изабрати опцију „Измена пријаве“ и наставити даље попуњавање. Ова опција доступна је све док пријава не буде плаћена јер након тога више није могућа измена пријаве.
  2. Преглед захтева – након што сте захтев поднели, увид у свој захтев можете вршити коришћењем опције „Прелед захтева“. Ова опција остаје доступна увек и кроз њу можете приступити и потврди о поднетом захтеву и извршити увид у донету одлуку регистртора.
  3. Допуна пријаве – ако сте приликом подношења пријаве заборавили да унесете неки податак или сте га унели погрешно или сте заборавили да приложите неки документ или сте приложили неисправан документ, имате могућност да пријаву допуните. Ова могућност постоји од тренутка када је ваша пријава добила БД број до тренутка када буде донета одлука регистратора. Када изаберете Допуну пријаве, апликација ће вам на екрану исписати све податке које сте унели кроз основни захтев, а ви можете да их промените или обришете или да додате нове. Немојте да заборавите да подаци које сте унели у пријаву и докумети које прилажете морају бити у свему усаглашени, јер у супротном пријава може бити одбачена. Водите рачуна да ће се допуна пријаве видети испод ваше основне пријаве и можете је прегледати кликом на стрелицу са десне стране, као и да није могуће креирати нову допуну уколико сте већ креирали једну коју још увек нисте поднели.
  4. Одустанак од пријаве – ако из било ког разлога желите да одустанете од пријаве, то можете учинити од тренутка подношења пријаве (добијања БД броја) па све док не буде донета одлука регистратора. Имајте у виду да након подношења одустанка није могуће да се предомислите и „одустанете од одустанка“ тако да ће поступак свакако бити обустављен, а ви ћете моћи да поднесете нову пријаву. Такође, након одустанка, није могућ повраћај накнаде јер се у овом случају доноси одлука регистратора по захтеву (решење о обустави поступка).
  5. Поступање по одбаченој пријави – ако је ваша пријава одбачена, можете отклонити утврђене недостатке тако што ћете кликнути на одбачени захтев и изабрати опцију „Поступање по одбаченој пријави“. Ту ће вам се отворити форма у који ћете поново унети све неопходне податке и/или приложити тражене документе и даље наставити на исти начин као што сте поднели и основни захтев који је одбачен. Поступање по одбаченој пријави заправо вам даје вам могућност да платите за половину умањен износ основне накнаде. Водите рачуна да ово право можете да искористите само једном и то у року од 30 дана од дана када је донето решење о одбачају. Ако из било ког разлога нисте у могућности да поступите по одбаченој пријави брисања у електронској форми, имате могућност да поднесете сасвим нову пријаву у папирном облику, али се у том случају не позивате на одбачено решење и плаћате пун износ накнаде прописан за подношење пријаве у папирном облику.
  6. Брисање захтева – ако из било ког разлога желите да одустанете од подношења пријаве пре него што сте захтев платили, то можете учинити избором опције „Брисање захтева“.
  7. Отказивање захтева - ако сте захтев платили, али га нисте поднели, и из било ког разлога не желите да га поднесете, имате на располагању опцију „Откажи захтев“. Након отказивања захтева, средства која сте уплатили биће вам аутоматски враћена на рачун.
  8. +Повежи са статусном променом – ова акција користи се само у ситуацијама када је брисање које подносите део статусне промене за коју сте претходно креирали тзв. „Кровни захтев“ односно захтев за спровођење статусне промене који ће објединити све појединачне захтеве у оквиру конкретне статусне промене коју спроводите (оснивање, промена и/или брисање учесника). Такође, ова функција користи се само у фази спровођења статусне промене, док се у фази објаве нацрта не користи.

Информације које се односе на прилагање електронске документације:

За конкретну документацију коју је потребно приложити погледајте одељак Упутства – Брисање.

Сва документа која се прилажу уз електронску пријаву брисања морају бити у електронској форми. Ово подразумева да су сачињена у електронској форми и потписана електронским потписом или печатом њиховог издаваоца.

Ако немате документе који су изворно сачињени у електронској форми, можете извршити дигитализацију папирних докумената (пребацивање у електронску PDF форму). Овако конвертован документ се међутим сматра обичном копијом, због чега је неопходно да је својим електронским потписом (или печатом) овери:

  1. лице које је документ издало (нпр. папирну потврду банке о уплати новчаног улога треба да овери овлашћени службник банке својим електронским потписом, уверење пореске управе својим електронским печатом надлежна пореска управа и сл.) или
  2. лице које је законом овлашћено за оверу преписа (јавни бележник – нотар, који може да изврши дигитализацију и оверу сваког документа изворно сачињеног у папирној форми),
  3. адвокат уписан у именик адвоката Адвокатске коморе Србије (који такође нема ограничење у погледу врсте документа који може да дигитализује и овери, али када дигитализацију и оверу ради адвокат, постоји додатни услов да је тај адвокат истовремено и потписник регистрационе пријаве - пуномоћник)

Кaда је реч о одлукама надлежних органа друштва (скупштине, одбора, директора...), постоји неколико ситуација и начина да ови документи буде исправно састављени и приложени уз регистрациону пријаву промене:

  1. ако сви потписници одлуке (ако је друштво једночлано онда једини члан или законски заступник тог члана ако је члан правно лице, оба члана у двочланом друштву, председник скупштине када је он једини потписник) имају свој електронски сертификат, довољно је да га сачине као електронски документ (нпр. у Word-u и затим га конвертују у PDF формат) и потпишу својим сертификатом. Ова могућност не постоји једино код одлука за које је прописана обавезна овера потписа/солемнизација од стране јавног бележника.
  2. ако оснивач/и нема/ју своје квалификоване електронске сертификате или се налазе у иностранству, могу овластити и пуномоћника који поседује свој сертификат да уместо њих изврши (доношење) потписивање одлуке, али је у том случају потребно да тај пуномоћник поседује и приложи и пуномоћје за вршење ове радње. Такво пуномоћје мора бити дигиталиовано од стране јавног бележника или адвоката који је и подносилац пријаве.
  3. ако потписници немају своје квалификоване електронске сертификате одлуке могу потписати својеручно (папирни облик), а затим такве одлуке могу бити дигитализоване тј. претворене у PDF формат и потписане електронским сертификатом:
    • законског или осталог заступника привредног друштва чија је то одлука,
    • јавног бележника,
    • адвоката који ће бити и подносилац пријаве (пуномоћник друштва).

Заступник друштва ипак нема овлаћење да дигитализује личне изјаве воље (као што је нпр. оставка или изјава о иступању) будући да није реч о документима чији је доносилац друштво.

Када је реч о документацији која се прибавља у иностранству, битно је нагласити да се у поступку еРегистрације не прихватају електронски документи издати од стране иностраних органа и снабдевени њиховим електронским сертификатом (печатом). Наиме, одредбом члана 40. Закона којим се уређује електронски документ и квалификоване електронске услуге од поверења, прописано је да се стране квалификоване услуге од поверења у Србији могу признавати само у случају постојања реципроцитета регулисаног потврђеним међународним споразумом. С обзиром на наведено, то је у овој ситуацији једино решење да се такав документ одштампа у земљи порекла тј. да се направи копија коју ће као верну електронском оригиналу потврдити инострани орган овере. Потом се такав папирни документ може дигитализовати од стране нашег нотара или адвоката и као такав користити у поступку регистрације. 

Извод из Регистра привредних субјеката

Захтев за издавање извода из Регистра може да поднесе свако заинтересовно лице без доказивања правног интереса. Приликом подношења захтева важно је да определите начин доставе извода будући да од тога зависи и у ком облику ћете добити извод.

Ако изаберете опцију „Електронском поштом на е-Маил“ добићете електронски извод у најкраћем могућем року од свега неколико минута.

У случају да бирате опцију доставе поштом или лично преузимање, овај извод добићете у папирном облику, а обрачуната накнада виша је од оне прописане за електронску форму.

Исправкa грешке

Ако је у донетом решењу регистратора којим је захтев усвојен или делимично усвојен начињена грешка, захтев за исправку овлашћено лице привредног друштва може да поднесе и електронским путем (није могуће поднети захтев за исправку грешке у решењу о одбачају/одбијању). Подносилац је у обавези да наведе матични број субјекта на који се захтев односи, исправан број решења у ком је грешка начињена и да наведе опис грешке. Ако жели, подносилац може приложити и документ у ком ће описати у чему се грешка састоји.

Резервација, обнова и пренос резервације назива

Електронски се могу поднети и захтеви за резервацију, обнову и пренос резервације назива.

Приликом прве резервације подносилац уноси назив који жели да резервише (претходно је потребно да изврши проверу да ли је такав или сличан назив већ резервисан), као и податке о правном или физичком лицу у чију се корист врши резервација назива.

Након успешне резервације, подносилац приликом обнове или преноса резервације има обавезу да наведе број прве резервације.

Издавање потврде

У зависности од типа потврде чије издавање тражите, први корак може бити унос матичног броја субјекта на који се захтев односи, али овај корак није обавезан, па ако је реч о типу потврде која се не односи на конкретан првиредни субјект, можете одмах прећи на унос података о подносиоцу захтева, а затим свакако бирате врсту потврде и начин доставе (потврде се могу доставити искључиво у папирној форми), а у пољу за унос додатног описа можете конкретније навести каква вам је потврда потребна. Такође, уместо уноса описа можете приложити и документ у ком ћете описати каква вам је потврда потребна. С обзиром да цена потврде може да варира у зависности од количине података, ценовник вам неће обрачунати цену за захтев, већ ћете бити накнадно обавештени о висини накнаде коју је потребно да уплатите, због чега је важно да исправно наведете своје контакт податке приликом подношења захтева електронским путем (телефон и емаил).

Издавање преписа решења

За издавање преписа решења, потребно је да наведете матични број субјекта на који се захтев односи, податке о подносиоцу, број решења чији препис тражите и начин доставе. Ценовник ће обрачунати износ накнаде који је потребно да платите и затим ћете поднети захтев.

Издавање копије документа

У зависности од тога о ком се документу ради, први корак може бити унос матичног броја субјекта на који се захтев односи, али овај корак није обавезан, па ако је реч о документу који је приложен уз захтев који се не односи на конкретан првиредни субјект, можете одмах прећи на унос података о подносиоцу захтева за издавање копије документа, а затим уносите податке о броју БД предмета уз који је документ приложен, тачан опис документа чију копију желите и начин доставе (копије документа се могу доставити искључиво у папирној форми). С обзиром да цена копије може да варира у зависности од броја страница, ценовник вам неће обрачунати цену за захтев, већ ћете бити накнадно обавештени о висини накнаде коју је потребно да уплатите, због чега је важно да исправно наведете своје контакт податке приликом подношења захтева електронским путем (телефон и емаил).

Повраћај погрешно уплаћених средстава

Захтев за повраћај погрешно уплаћених средстава подноси овлашћено лице или уплатилац лично уз навођење обавезних података о уплатиоцу и уплати.
Имајте у виду да се повраћај погрешно уплаћених средстава само подноси електронски, али се може поднети само за уплате које су извршене уз папирне пријаве. За електронски поднете захтеве, више плаћене накнаде и накнаде плаћене за захтеве који су отказани и нису поднети, враћање се врши аутоматски на рачун са ког је плаћање извршено и није потребно подносити било какав захтев. Имајте у виду да Агенција издаје налог за повраћај средстава у року од 24 сата од доношења решења/отказивања захтева, али да ће временски интервал стварног повраћаја накнаде зависити од банке платиоца.

Повлачење документације

Повлачење документације односи се само на документацију достављену у папиру. У зависности од тога о ком се документу ради, први корак може бити унос матичног броја субјекта на који се захтев односи, али овај корак није обавезан, па ако је реч о документу који је приложен уз захтев који се не односи на конкретан првиредни субјект (нпр. приликом оснивања), можете одмах прећи на унос података о подносиоцу захтева за повлачење документације, а затим уносите податке о броју БД предмета уз који је документ приложен, тачан опис документа чије повлачење захтевате и начин доставе (копије документа се могу доставити искључиво у папирној форми). Имајте у виду да регистратор може вратити само документа која нису коришћена у поступку регистрације односно која нису представљала основ за доношење одлуке регистратора. У супротном, захтев ће бити одбијен, а одлука о томе биће вам достављена на назначену адресу.