О сервис деску

Сервис деск је почео са радом 2014. године као део Сектора информатике и развоја Агенције за привредне регистре, са основним задатком да пружи техничку подршку корисницима и отклони проблеме, који се могу јавити при коришћењу електронских услуга које АПР пружа. Сервис деск АПР-а годишње реши око 20.000 имејл пријава и одговори на око 15.000 телефонских позива. Контакт подаци за сервис деск се налазе у десном делу сваке страници наше интернет презентације (имејл: sd@apr.gov.rs, телефон 011 418 2000).

Техничка упутства

Упутство за инсталацију NexU-APR, која је неопходна за електронско потписивање у апликацијама АПР-а:

Упутства за инсталацију, подешавање софтверa и електронско потписивање сертификатима различитих сертификационих тела:

Опште упутство за електронско потписивање у различитим оперативним системима (Windows, Linux i MacOS):

Техничко упутство за потписивање захтева преко сертификата у Cloud-у издатог од Канцеларије за ИТ и еУправу

Техничко упутство за састављање и достављање финансијских извештаја:

Питања и одговори

  • Клијентска апликација за потписивање није пронађена?

Испод се налазе инструкције које ће Вам помоћи у решењу проблема - Није пронађена клијентска апликација за потписивање.

Решење проблема у Chrome-у и Edge-у:

Отворите нову страницу (TAB) у Chrome-у и прекопирајте следећи линк:

chrome://flags#allow-insecure-localhost  

Затим притисните “Enter”на тастатури.

Из падајућег менија са стране кликните на “Enable”

Затим кликните на “Relaunch” у доњем десно углу.

 

Решење проблема у Firefox-у:

Уђите у Firefox и прекопирајте следећи линк у адресу:

https://localhost:9889/favicon.ico

Затим стисните “Enter” на тастатури.

Јавиће Вам да није безбедно али Ви свакако приступите.

Када то урадите, вратите се на страницу за потписивање, јавиће Вам да је NexU-APR апликација пронађена.

НАПОМЕНА:

У оба случаја NexU-APR апликација мора бити покренута.

 

  • Који су неопходни технички предуслови за коришћење еУслуга АПР-а?

Неопходно је да имате рачунар са приступом интернету, инсталирану NexU-APR апликацију и квалификован електронски сертификат. Неопходно је да рачунар буде подешен за коришћење сертификата (сва неопходна уптуства можете наћи у претходном одељку Техничка упутства).

 

  • Имате проблем са коришћењем претраге података на АПР-овој интернет страници са иностране IP адресе. О чему се ради?

Тренутно, због унапређења система заштите, постоје рестрикције у претрагама са иностраних IP адреса.

 

  • Зашто ми се појављује ReCAPTCHA у току претраге података на АПР-овој страници?

Због унапређења система заштите података који су доступни на систему веб претраге, постављене су додатне заштитне контроле које онемогућавају неауторизовану масовну претрагу и скидање података које нису у складу са прописаним начином прегледа и повлачења докумената са веб протала за претрагу регистара.

 

  • Зашто се не уклањају грешке након поступања по инструкцијама на картици за проверу грешака и обавештења?

Провера грешака нија аутоматска, већ је потребно након сваког уноса података кликнути на дугме „Провери грешке“ како би се извршила поновна валидациј захтева.

Ово дугме за приказ броја грешака/упозорења и валидационих порука, налази се у горњем десном углу екрана и подељено је у секције: Провера ОБРАЗАЦА, провера ДОКУМЕНТАЦИЈЕ и провера ОСТАЛО. Грешке и упозорења у вези са обрасцима се такође приказују на картици "Обрасци за унос података".

Ако постоји бар једна грешка, одговарајућа секција ће бити обојена у црвено и неће бити дозвољено да се промени статус захтева у „Спреман за подношење“, а након тога ни потписивање, односно подношење захтева.

Ако постоји бар једно упозорење и нема грешака, одговарајућа секција је бити обојена у жуто. У случају да нема ни грешака ни упозорења, одговарајућа секција ће бити обојена у зелено и корисник може да промени статус захтева у „Спреман за подношење“, кликом на ово дугме (приказано на слици испод).

 

  • Коју верзију апликације NexU-APR треба да користим за потписивање?

Верзија NexU-APR апликације 1.06 се користи за потписивање докумената и захтева сертификатима на личним картама издатим пре 18.08.2014. године.

Верзија NexU-APR апликације 1.36 се користи за потписивање свим другим сертификатима издатим од сертификационих тела у Републици Србији.

 

  • Шта радити у ситуацији када апликација приказује следећу грешку (слика испод)?

На тастатури истовремено притисните CTRL+SHIFT+DELETE. Након тога селектујте cookies (колачиће) и cash (кеширане податке), за временски интервал ставите Always или Одувек и обришите. Затворите претраживач и поново покрените. Покушајте да се пријавите на апликацију.

Овакав проблем се, такође, може решити ако се покуша приступ апликацији преко другог претраживача, али је чишћење најбоље решење.

 

  • Шта радите у ситуацији када добијете грешку: „Request comes from user Process is not owned by current user“?

Ова грешка се појављује када покушавате да решите проблем непрепознавања NexU-APR апликације од стране претраживача (browser-a) а копирањем линк https://localhost:9889/favicon.ico у претраживач. Овај проблем најчешће прави антивирусна заштита. Да би сте превазишли овај проблем, преузмите и покрените фајл са овог линк-а. Након клика на дугме „Extract“ из инсталације, фајл ће бити аутоматски замењен. Затим поново покрените NexU-APR аплкацију преко иконице на радној површини. Када се појави NexU-APR иконица у доњем десном углу екрана покрените потписивање за страници: https://aplikacije3.apr.gov.rs/ElektronskoPotpisivanje

  •  Проблем са eSmart Systems сертификатом издатим после 07.04.2024. године

На следећем линку се налази .rar фајл у коме се налази измењена верзија NexU апликације (верзија 1.38) и новог „java“ фолдера који ће вам омогућити несметано потписивање pdf докумената са Вашим e-Smart сертификатом.

Потребно је да преузмете фајл са линка: https://dl.apr.gov.rs/NexU-e-SmartUpdate.rar.

Затим преузети фајл прекопирајте у фолдер у коме се налазе инсталирани фајлови NexU апликације C:\NexU-APR

Након копирања фајла кликните десни клик на фајл и опцију “extract here” или “отпакуј овде”. 

Питаће Вас да ли желите да прекопирате фајл један преко другог, кликните на “yes” или “yes to all”.

Након замене фајлова покрените поново на радној површини пречицу NexU-АПР апликације и покушајте да потпишете.