U Registru privrednih subjekata je trenutno registrovano 402.083 privredna subjekta, od čega je 131.164 privredna društva i 270.919 preduzetnika.

U prva tri meseca je osnovano 2.608 privrednih društava i 6.367 preduzetnika, a u istom periodu 2019. godine osnovano je 2.226 privrednih društava i 8.051 preduzetnik.

Za prva tri meseca je iz registra izbrisano 1.247 privrednih društava i 6.691 preduzetnik, a u istom periodu 2019. godine je obrisano 744 društava i 5.510 preduzetnika.

Podaci pokazuju da je u prvom tromesečju ove godine osnovano za 17 odsto više društava i 26,4 odsto manje preduzetnika nego u istom periodu prošle godine, dok je iz registra izbrisano za 67,6 odsto više privrednih društava i 21,4 odsto više preduzetnika u odnosu na isti period prošle godine.

Prema mesecima, januara ove godine je osnovano 728 društava i 2.151 preduzetnik, februara 934 društava i 2.398 preduzetnika, a marta 946 društava i 1.818 preduzetnika.

U januaru ove godine je obrisano 574 društva i 2.216 preduzetnika, februara 198 društava i 2.199 preduzetnika, a marta 475 društava i 2.276 preduzetnika.

„I u toku vanrednog stanja, obavljamo redovno sve poslove iz naše nadležnosti, a u martu je primljeno 39.570 prijava i zahteva adresiranih na gotovo sve registre koje vodimo“, istakao je Milan Lučić, direktor Agencija za privredne registre, koji je naglasio da je zbog zatvaranja šaltera unutrašnja organizacija, pre svega, usmerena na prijem dokumentacije putem pošte i na pružanje svih administrativnih servisa privredi bez zastoja.

Osim osnivanja, brisanja i promena podataka u Registru privrednih subjekata, sprovode se postupci usklađivanja ponuđača sa novim zakonom, izvršavaju se upisi založnog prava i ugovora o finansijskom lizingu, sprovode postupci upisa i promena podataka kod udruženja, sportskih društava, zadužbina i fondacija, izdaju se potvrde i izvodi iz registara.

Svi elektronski servisi rade normalno, uz dostupnost 24/7. Tako je preko sistema objedinjene procedure od 1. januara do 8. aprila primljeno 26.806 zahteva za izdavanje građevinskih dozvola, što predstavlja povećanje od 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kada je primljeno 23.212 zahteva.

Od januara je uz pomoć onlajn registracije osnovano 415 preduzetnika i 238 društava sa ograničenom odgovornošću, tako da je korišćenje ovog servisa u martu poraslo za 70 odsto u odnosu na januar i za 48 odsto u odnosu na februar ove godine.

Obrada elektronskih finansijskih izveštaja za 2019. godinu odvija se redovno, dok je u poslednjih mesec dana u elektronsku evidenciju stvarnih vlasnika upisano više od 1.300 registrovanih subjekata.

Osim putem pošte, komunikacija sa korisnicima odvija se preko Info centra, putem telefona i elektronske pošte, dok se tehnička podrška za elektronske servise pruža preko Servis deska Agencije.

03. april 2020. Izmenjeno radno vreme info centra 14. april 2020. Pomoć i preduzetnicima koji su registrovali privremeni prekid obavlјanja delatnosti od 15. marta, ali pod uslovom da nisu smanjivali broj zaposlenih