U Centralnu evidenciju stvarnih vlasnika je trenutno upisano oko 140.000 obveznika, odnosno 85% registrovanih subjekata, koji imaju zakonsku obavezu da elektronski evidentiraju podatke o svojim stvarnim vlasnicima.
Radi obezbeđivanja transparentnih podataka o stvarnim vlasnicima i olakšavanja poslovanja privrednim subjektima, Agencija za privredne registre je omogućila izdavanje izvoda i potvrda iz Centralne evidencije stvarnih vlasnika u formi elektronskog dokumenta ili u papirnoj formi.
Izvod sadrži podatke o trenutnoj vlasničkoj strukturi registrovanog subjekta, a potvrda sadrži istorijske podatke o stvarnim vlasnicima registrovanog subjekta, ili podatke o fizičkom licu, da li je upisano ili je bilo upisano u evidenciji kao stvarni vlasnik registrovanog subjekta.
„Agencija je korisnicima ove usluge omogućila izbor načina naručivanja, plaćanja i izdavanja dokumenta iz evidencije, u zavisnosti od potreba samog privrednog subjekta, zahteva nadležnog organa i drugih privrednih subjekata (banke), s kojima subjekt ulazi u poslovni odnos, zbog kojeg su podaci o vlasništvu i potrebni”, kaže Milan Lučić, direktor Agencije za privredne registre.
Lučić ističe da je Agencija posvećena digitalizaciji svojih usluga i servisa, jer je to najefikasniji način sprovođenja administrativnih procedura, koji olakšava poslovanje i smanjuje troškove.
Elektronski zahtev za izdavanje izvoda i potvrde podnosi se preko portala Agencije za privredne registre, odnosno sistema za centralizovano prijavljivanje korisnika APR, kojem se pristupa preko ovih stranica:
Centralna evidencija stvarnih vlasnika- Izvodi i potvrde ili
Usluge- eIzvodi i potvrde iz Centralne evidencije stvarnih vlasnika
Popunjeni obrazac zahteva za izdavanje izvoda i potvrde iz Centralne evidencije stvarnih vlasnika može se predati i lično na šalteru APR-a, ili poslati poštom.