Povodom saopštenja kojim su se oglasili UNS i NUNS, kao i najave postupka nadzora  nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, Agencija za privredne registre obaveštava javnost da ova agencija omogućava potpunu javnost i dostupnost poslovnih podataka iz svojih baza preko svoje internet stranice na kojoj objavljuje ažurne podatke i skenirana, zakonom propisana, dokumenta, a pristup kompletnoj dokumentaciji iz svoje arhive omogućen je svim građanima, pa i novinarima, bez ikakvih ograničenja. Podsećamo da je uvid u dokumentaciju besplatan i da APR, u okviru svojih nadležnosti, izdaje kopije dokumenata.

Kao i svi građani, i novinari imaju potpuno slobodan pristup arhivskoj građi i dokumentaciji. Radi ostvarivanja prava na neposredan uvid u dokumentaciju, svi zainteresovani obraćaju se Agenciji radi naručivanja predmeta i zakazivanja termina za pregledanje dokumentacije. Podatke o svom imenu i prezimenu, kao i kontakt telefone, APR-u su i do sada ostavljali korisnici koji su naručivali kopije dokumenata i predmete putem elektronske ili obične pošte, ili preko organizacionih jedinica Agencije.    

Jedina novina je uvođenje zahteva za korišćenje arhivske građe koji se popunjava pri preuzimanju naručene dokumentacije i u koji se unose podaci sa imenom i prezimenom korisnika arhivske građe, bez navođenja zanimanja, institucije i ostalih ličnih podataka, uz obavezno navođenje poslovnog imena ili broja predmeta koji se traži. Podaci se koriste isključivo u svrhu evidentiranja korisnika, zbog zaštite arhivskih dokumenata i javnog interesa i u druge svrhe se ne koristi. Uostalom, ovakav zahtev moraju da popune i korisnici usluga drugih arhiva odnosno ustanova zaštite kulturnih dobara i ovakva praksa ne predstavlja nikakav izuzetak. Osim toga, podaci koji se unose u ovaj zahtev manji su obimom od podataka koji se unose u obrazac propisan po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, na osnovu kojeg državni organi pružaju informacije od javnog značaja.

Procedura u vezi sa izdavanjem i korišćenjem arhivskih dokumenata eksplicitno i nedvosmisleno je predviđena čl. 38. Zakona o postupku registracije Agencije za privredne registre i čl. 4. Zakona o Agenciji, kojim je propisana obaveza Agencije za samostalno staranje o dokumentaciji i arhivi i primenu mera koje se odnose na obradu, upravljanje, smeštaj, tehničko-tehnološku i bezbednosnu zaštitu ove građe.  U cilju ispunjavanja ove zakonske obaveze, Agencija primenjuje Zakon o kulturnim dobrima kao i sve druge propise koji regulišu oblast zaštite i upravljanja arhivskom građom i dokumentarnim materijalom.             

Podsećamo, za izdavanje kopije dokumentacije iz arhive APR naplaćuje naknadu za izvršenu uslugu, u skladu sa Odlukom o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža APR, a način plaćanja naknade propisuje podnošenje zahteva koji se vezuje za uplatu. Dokaz o uplati, kao i do sada, sadrži ime i prezime podnosica zahteva tako da je Agencija i do sada posedovala podatke o imenu i prezimenu lica kome je izdavala kopije dokumenata. Ovako transparentan sistem omogućio je velikom broju građana da bez teškoća, na  jednostavan i efikasan način, dođe do potrebnih informacija, baš kao što je jednostavan i pristup za dobijanje kopija dokumentacije. Kao i ostali građani, i novinari-istraživači koriste arhivu Agencije i navode je kao zvaničan izvor podataka. Jedino što je potrebno jeste popunjavanje pismenog zahteva čime ničija prava nisu ugrožena ili ograničena. 

30. oktobar 2014. Predstavljena publikacija TOP 300 26. novembar 2014. Prijava preduzetnika o vođenju poslovnih knjiga po sistemu dvojnog knjigovodstva za 2014. godinu